کد خبر: ۱۶۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

فیبرنوری به مرودشت فارس رسید

پیشبرد طرح توسعه فیبر نوری در استان فارس در دستور کار مسئولان قرار دارد که پس از بهره‌برداری از این پروژه در کازرون و آغاز آن در شهرهای آباده، صدرا، شیراز و کازرون در سال جاری، هم‌اکنون اجرای این طرح به طول ۱۲۰ کیلومتر به شهرستان مرودشت واقع در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز مرکز این استان رسیده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها باهدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور در حال اجراست که در استان فارس نیز پس از بهره‌برداری از این پروژه در کازرون توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه امسال، عملیات عمرانی این پروژه در شهرهای آباده، صدرا، شیراز و جهرم نیز آغاز شد.

چه شهرهایی در حال اتصال هستند؟
در حقیقت جلسات کنترل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به‌صورت منظم هر هفته با حضور استاندار فارس، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها، شهرداران و سایر دست‌اندرکاران پروژه برگزار می‌شود.

۱۱ تیرماه سال جاری بود که تفاهم‌نامه تسهیل در اجرای فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در شیراز منعقد شد و سپس بهره‌برداری از این پروژه در کازرون صورت گرفت.

پس از آن اجرای فیبر نوری در شهرهای آباده، صدرا و شیراز دنبال شد و از آذرماه سال جاری نیز این طرح در شهرستان جهرم به مرحله اجرا رسید.

اخیراً هم اجرای این طرح در شهرستان مرودشت آغاز شده است، به‌گونه‌ای که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از انجام توافقات لازم برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهرستان باهدف تأمین شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن در این شهر خبر داده و اعلام کرده که با امضای قرارداد بین شهرداری مرودشت و شرکت ایرانسل، اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به طول ۱۲۰ کیلومتر در شهر مرودشت آغاز می‌شود.

رسیدن فیبر نوری به مرودشت
حمید سلیمان‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور است که در استان فارس نیز پس از بهره‌برداری از این پروژه در شهر کازرون توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه امسال و شروع عملیات عمرانی این پروژه در شهرهای آباده، صدرا، شیراز، جهرم و اقلید، پروژه فیبر نوری در شهر مرودشت به‌عنوان هفتمین شهر استان اجرا خواهد شد.

فیبرنوری به مرودشت فارس رسید

وی دررابطه‌با برگزاری پنجمین نشست قرارگاه توسعه فیبر نوری در استان فارس، گفت: در این نشست مهم، توافقات لازم برای اجرای پروژه در شهر مرودشت حاصل شد و قرارداد اجرای پروژه به امضای شهرداری مرودشت و شرکت ایرانسل به‌عنوان اپراتور منتخب این پروژه رسید.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس که معتقد است با اجرا و تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، سرویس‌های اینترنت با سرعتی تا هزار مگابیت بر ثانیه به کاربران و کسب‌وکارهای مرودشتی ارائه خواهد شد و زیرساخت‌های لازم برای تحقق شهر هوشمند نیز فراهم می‌شود، ابراز امیدواری کرد با حمایت و همکاری مسئولان و مدیران شهری، هر چه سریع‌تر عملیات عمرانی این پروژه در شهر مرودشت آغاز و اجرا شود.


اسماعیل خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه مهم ارتباطی گفت: پس از رایزنی‌های انجام شده طی ماه‌های اخیر و با دستور استاندار فارس و انعقاد این قرارداد، فرایند عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در شهر مرودشت طی روزهای آینده به طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

اعتبار یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیاردریالی پروژه

وی با اشاره به اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیاردریالی این پروژه، آن را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه ارتباطات برشمرد و اجرای این پروژه را گام مهمی در مسیر پیاده‌سازی تکنولوژی روز دنیا بر اساس نیاز ضروری در امنیت و پاسخگویی به شهروندان دانست.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور است که زیرساخت ارتباطی و پهنای باند موردنیاز کشور برای سال‌های متمادی را فراهم می‌کند و مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳، جمعیتی معادل ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش این پروژه قرار گیرند.

انتهای خبر/


نظرات بینندگان