کد خبر: ۱۶۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
شهردار منطقه ۱۰ شیرازاعلام کرد:

جمع‌آوری گاردریل جاده شیراز - سپیدان در دستور کار

شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: جمع‌آوری گارد ریل جاده شیراز-سپیدان، از اقدامات آینده شهرداری این منطقه است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سلسله‌نشست‌های ((روایت امید)) با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر برگزار شد.

شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۱۰ شیراز امروز ۲ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از کلنگ‌زنی ۲۷ پروژه به ارزش ۸۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد، گفت: تعداد پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه ۱۰ و در دهه فجر را ۴۵ عدد و رقم آنها را چیزی حدود ۴۵۹ میلیارد تومان است همچنین شهرداری این منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی شامل ۱۸ شهرک محور شمال غرب می‌شود و حدود ۴ هزار هکتار محدوده خدماتی و قانونی دارد که شهرداری باید خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: اعتقاد دارم که در این منطقه خدمات شهری به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال رخ‌دادن است همچنین این اقدامات از یکی الی دو سال اخیر برنامه‌ریزی‌شده است و تاکنون نه‌تنها متوقف نشده؛ بلکه افزایش‌یافته است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین اقدامات شهرداری در یک سال اخیر را اجرای ۴۱ هزار تن آسفالت در خیابان‌ها و محلات مختلف منطقه ۱۰ است که در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه انجام می‌شوند، تصریح کرد: در راستای محرومیت‌زدایی منطقه ۱۰ شیراز، ۴۶ میلیاردتومانی بودجه به این منطقه تخصیص‌داده‌شده است.

این مقام مسئول افزود: ۲۰۰ میلیاردتومانی بودجه عمرانی این منطقه در سال جدید افزایش‌یافته که بودجه سال گذشته این شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و قرار است همچنین در سال ۱۴۰۳ نیز رقم ۶۰۰ میلیاردی برای این شهرداری در نظر گرفته شود.

سبزیان فرد به ویژگی منطقه ۱۰ شیراز در یک دهه گذشته، چند روستا مانند انجیره، دوکوهک و گویم به آن اضافه و در دسته مناطق شهری قرار گرفته‌اند اشاره کرد و گفت: اما شهردار منطقه اعتقاد دارد که این روستاها هنوز به بافت شهری نزدیک نشده‌اند. 

وی ادامه داد: گام‌های زیادی در سنوات گذشته برای محرومیت‌زدایی و رساندن کیفیت این بخش‌ها به سطح مناطق شهری انجام شده است، اما متأسفانه با مشکلات ساختاری خاصی مواجه شدیم که در این کار خلل ایجاد شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر که جمع‌آوری گاردریل جاده شیراز - سپیدان، از اقدامات آینده شهرداری این منطقه است، اضافه کرد: اقدامات شهرداری این منطقه که از دهه فجر امسال تا اردیبهشت ۱۴۰۳(هفته شیراز) افتتاح می‌شود شامل پارک‌های شهید محلاتی، حیات و انجیره، پیاده‌روسازی در حدفاصل مجتمع خلیج‌فارس تا منطقه قصر قمشه، احداث ایستگاه آتش‌نشانی، نصب مخزن برای مدیریت آبیاری فضای سبز، احداث ساختمان مدیریت بحران، احداث پارکینگ برای پارک دراک است.

انتهای خبر/224224
نظرات بینندگان