کد خبر: ۱۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
جمعه‌های مهدوی؛

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور بوده است و امام راحل بارها در زمینه مقدمه سازی امر ظهور تأکید داشتند و انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور امام‌زمان (عج) است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، خداوند در قرآن محکمات و متشابهات را آورده است و تأکید دارد باتکیه‌بر محکمات به مسائل نگریسته شود.

انسان به‌عنوان خلیفه الله خلق شده و هر انسان یک روح‌الله است که این امر موجب می‌شود انسان، به سمت بی‌نهایت شدن سوق پیدا کند.

در بهشت، زمان و مکان و آرزو بی‌نهایت است و انسان برای رسیدن به این ابدیت خلق شده و ۸۰ بار خداوند در قرآن بر این موضوع تأکید کرده و دین آمده است انسان را به این جایگاه برساند و انبیا نیز برای کمک‌کردن انسان برای دستیابی به این جایگاه آمدند که طاغوت مانع از این امر شده است.

اسلام آمده تا همه مردم به رحمت برسند؛ اما این انسان است که دارای اختیار بوده و ممکن است این مسیر را دنبال نکند.

امام‌زمان (عج) می‌تواند اقداماتی جهانی انجام دهد که سایر اهل‌بیت (ع) این امکان را نداشتند که فهم این موضوع مهم است که اگر درک درستی صورت نگیرد خرافه پدید می‌آید.

عدم خواست مردم و ممانعت طاغوت مانع از دست‌یافتن اهل‌بیت علیهم‌السلام به اهداف بلندشان شد و خداوند در قرآن در آیات زیادی از انسان می‌خواهد اول او تصمیم بگیرد و خدا منتظر حرکت مردم است و خداوند تابع انسان است و ظهور نیز دست ما است و ما باید شرایط ظهور را نزدیک کنیم.

ظهور قاعده دارد

ظهور قاعده دارد و باید این عرصه را شناخت و قرآن می‌فرماید: برای تشکیل حکومت خدا باید مردم این حکومت را بخواهند و برای ایجاد آن تلاش کنند و در این مسیر انبیا و پیامبران الهی آمدند و از سویی دیگر دولت کریمه نیز در قرآن اشاره شده است.

در تمامی ادیان و مذاهب به ظهور اعتقاد دارند و اسامی منجی متفاوت است؛ اما او همان امام‌زمان (ع) است و آن حضرت زمانی ظهور خواهند کرد که مردم بخواهند که اگر غیر از این باشد باعدالت خداوند سازگار نیست.

اگر مردم دنیا توانستند این شرایط را فراهم کنند ظهور محقق خواهد شد؛ اما اگر منجی بیاید و جان او در خطر باشد ظهور رخ نخواهد داد و این انسان‌ها هستند که باید بخواهند و آینده را برای ظهور نزدیک کنند.

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است

همه انبیا بر آمدن منجی تأکید کردند و خداوند نیز تأکید کرده است که بندگان باید آن‌قدر قوی و قدرتمند شوند تا بتوانند زمین را به ارث ببرند.

همه امامان فرمودند که آمده‌اند تا مقدمه‌ای برای ظهور امام‌زمان (عج) باشند و در روایات بالاترین اعمال و جهاد امت انتظار فرج بیان شده است که در این صورت دین پیامبر اسلام کامل خواهد شد.

انسان به میزانی دین‌دار است که برای ظهور تلاش کند و سنجش دین‌داری بر اساس روایات انتظار برای فرج است و دین فهم امیدوارانه و ساخت آینده است.

در روایات ما فلسطین جایگاهی دارد و یک نشانه است و یکی از الزامات برای آینده پیروزی فلسطین است و در روایات داریم که برقراری امنیت از جمله مقدمات ظهور است تا جان حضرت در امان باشد تا در ادامه بتواند بر تمام ادیان و استکبار مقابله کند که در این مسیر مشرکان و کفر در برابر ایشان خواهند ایستاد.

اگر مردم شرایطی که خداوند خواسته است را فراهم کنند در این صورت مهدی موعود خواهد آمد و توفیق الهی نیز همراه خواهد داشت و خداوند مهربانی خود را از این طریق به مردم خواهد رساند.
شرط ظهور این است که مردم باید امام‌زمان (عج) را بخواهند چرا که او در مقام حاکمیت است که باید این مقدمه از سوی مردم فراهم شود.

آزادسازی فلسطین به دست شیعه رخ خواهد داد

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور بوده است و امام راحل بارها در زمینه مقدمه سازی امر ظهور تأکید داشتند و انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور امام‌زمان (عج) است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: من می‌دانم که خداوند اراده کرده است که اسرائیل نابود شود.
آن انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز ظهور است فقط در ایران نیست و ظهور حضرت مهدی (عج) فقط منوط به این انقلاب نخواهد بود. 

در عرصه بین‌الملل در تبلیغ موضوع مهدویت به مشترکات ادیان باید پرداخت و من در تبلیغ مهدویت در سایر کشورها که مسلمان نیستند از مشترکات صحبت می‌کنیم.

امروز نبرد با صهیونیست جهانی شده است و کسی تصور نمی‌کرد که این اتفاق رخ دهد و این نشان‌دهنده آن است که می‌توان با این مردم در موضوعات مشترک دیگر نیز صحبت کرد.

انتهای خبر/
منبع: مهر
نظرات بینندگان