کد خبر: ۱۶۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲

برگزاری اولین اعتکاف مادر و فرزند در شیراز

مراسم معنوی مراسم معنوی اعتکاف مادر و فرزند شیراز، بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مصادف رجب ۱۴۴۵ برای اولین‌بار، با همکاری مجموعه فرهنگی ازهار با شرکت ۵۰۰ مادران و فرزندان شیرازی هم‌زمان در مسجد حسینی و حرم مطهر علی بن حمزه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس مراسم معنوی اعتکاف مادر و فرزند شیراز، بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مصادف رجب ۱۴۴۵ برای اولین‌بار، با همکاری مجموعه فرهنگی ازهار با شرکت ۵۰۰ مادران و فرزندان شیرازی هم‌زمان در مسجد حسینی و حرم مطهر علی بن حمزه برگزار شد.

برگزاری اولین اعتکاف مادر و فرزند در شیراز

هیئت‌امنای مسجد حسینی به‌عنوان اولین مسجد دوستدار جمعیت و کودک فعالیت خود را در شهر شیراز در طول یک‌سال گذشته آغاز کرده و حمایت‌های مادی و معنوی در این مدت داشته است.

این مراسم معنوی و مذهبی در مسجد حسینی شیراز به تصاویر شهدا مزین شده است.

آرامش مادر اولویت است
دست‌اندرکاران هم چنین به علت تأکید مکرر مقام معظم رهبری در اهمیت جوان‌سازی و رشد جمعیت و به‌منظور تأمین آرامش و فراغ‌بال برای مادران غرفه مهدکودک حسینی ویژه کودکان خردسال دایر شده است.

از غرفه‌های فعال در این اعتکاف می‌توان به غرفه شهدا، مشاوره احکام فردی، غرفه کودک و نوجوان، میز کتاب و مهدکودک حسینی اشاره کرد.

برگزاری اولین اعتکاف مادر و فرزند در شیراز


این اعتکاف فرق دارد
فضای این اعتکاف با بقیه اعتکاف‌های شیراز تفاوت بارزی دارد. داخل حیاط مسجد تاب و وسایل بازی برای بازی کودکان مهیا گردیده است.

وعده‌های غذایی و برنامه‌هایی فرهنگی ویژه کودکان در نظر گرفته شده است تا مادران به‌راحتی بتوانند اعمال معنوی اعتکاف را انجام دهند.

حتی در میان کودکان دختربچه‌های دانش‌آموز دیده می‌شود که همراه با کیف مدرسه حضور پیدا کردند و معتکف هستند هم‌زمان تکالیف درسی خود را انجام می‌دهند.

در میان مادران معتکف مسجد حسینی مادری با داشتن ۴ فرزند در این اعتکاف حضور پیدا کرده است.

برگزاری اولین اعتکاف مادر و فرزند در شیراز

تحقق جایگاه ویژه مادر ایرانی‌اسلامی
 رقیه جوکار مسئول برگزاری اعتکاف مادر و فرزند در شیراز گفت: هدف از برگزاری این اعتکاف تحقق و خلق جایگاه ویژه معنوی برای مادر ایرانی و اسلامی است که در این سال‌ها توجه کمتری به آن شده است. تشویق به فرزندآوری و تربیت فرزند در فضای معنوی با الگوگیری از خط‌مشی راه شهیدان و مادران شهدای انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری نخستین مادر و فرزند در شیراز است. 

استقبال کم‌نظیر مادران
وی افزود: واحد جمعیت و جوانی معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس و حوزه سه بسیج ناحیه بقیه الله و هیئت‌امنای مسجد باهمت مجموعه خیرین محبین اهل‌بیت تصمیم بر برگزاری اعتکاف گرفتند.

به دلیل استقبال فراوان ۲ شب قبل از برگزاری مراسم اعتکاف شعبه دوم اعتکاف مادر و فرزند به مدیریت مجموعه فرهنگی ازهار در حرم علی ابن حمزه کلید خورد. 

برگزاری اولین اعتکاف مادر و فرزند در شیراز

نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم
مسئول برگزاری اعتکاف مادر و فرزند شیراز در پایان افزود:اعتکاف روح مادران را جلا می‌دهد و گستره وجودی مادران را جهت تربیت اسلامی و دینی فرزندان آینده سرزمین ایران رشد خواهد داد به همین منظور اعتکاف مسجد حسینی با حمایت از مسئله جمعیت به همت خیرین به‌صورت رایگان با امکاناتی نظیر حضور پزشک مقیم و شهربازی کودکان و دیگر موارد فرهنگی مانند میز مشاوره فردی و احکام برگزار شد؛ ولی برگزاری منظم هر ساله این اعتکاف ملزم حمایت مسئولین استان فارس است، زیرا که امسال با محدودیت‌هایی که جهت برگزاری اعتکاف داشتیم ظرفیت ثبت‌نام سریعاً تکمیل شد و توفیق میزبانی فقط ۵۰۰ مادر و فرزند در مسجد حسینی شیراز و حرم مطهر علی ابن حمزه داشتیم.

انتهای خبر/
نظرات بینندگان