کد خبر: ۱۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مشکلی در تأمین سمعک و تست قند خون نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سال گذشته مشکلاتی را در حوزه تأمین سمعک و تست قند خون داشته‌ایم که مشکلات برطرف شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدجواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری که امروز ۸ بهمن ۱۴۰۲ با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، گفت: اگر در حوزه غذا و دارو اقدامات مؤثری صورت گیرد می‌توان در حوزه درمان و تأمین دارو و بحث درمان بیماران خدمات‌رسانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته مشکلاتی را در حوزه تأمین سمعک و تست قند خون داشته‌ایم که مشکلات برطرف شده است.

مشکلی در تأمین سمعک و تست قند خون نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اقداماتی در چند وقت گذشته در بین چند دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت‌گرفته است که در بین دانشگاه‌های سراسر کشور کم‌نظیر بوده است.

به گفته راعی در موضوع محصولات کشاورزی، بحث پایش سموم و آفت‌کش‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم چرا که در جهت تأمین سلامت فراورده‌هایی که مردم مصرف می‌کنند.

راعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۷۷ پروانه تأسیس داروخانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادر شده است، ادامه داد:۶۴۱ پرونده‌هایی هم جهت گران‌فروشی تشکیل شده است و پروانه محصول فنی صادر شده است و تقریباً هر ماه تعداد بازرسی از داروخانه ۱۰۶۳ مورد بوده است که در بین بازدیدهای سه‌ماهه مربوط به فصل پاییز ۳ هزار و ۲۴۵ مورد بوده است.

وی یادآور شد: با انجام بازرسی ۳ هزار و ۲۴۵ بازرسی، ۲۸ داروخانه به کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شده‌اند که از این تعداد ۷ مورد به تعزیرات حکومتی و ۴ مورد به دادگاه معرفی شده‌اند.

انتهای خبر/224224
 


نظرات بینندگان