کد خبر: ۱۶۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس:

تربیت صحیح زمینه‌ساز حل مشکلات آموزشی است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزانی که در مدرسه احساس خوبی دارند و مدرسه به آن‌ها احترام می‌گذارند پیشرفت خوبی در فرایند تعلیم‌وتربیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع مدیران مدارس ناحیه چهار شیراز، اظهار کرد: تلاش داریم با بکار گیری روش‌های علمی، آموزش و پرورش فارس باصلابت‌تر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
وی افزود: فضائل اخلاقی یکی از عوامل اصلی رشد یک مجموعه است و ما را به حیات طیبه می‌رساند، لذا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین، خروجی ما باید پس از ۱۲ سال، فردی انقلابی باشد.


وی فضائل اخلاقی، اندیشه‌ورزی، احساسات و رفتار افراد را از شاخص‌های یک سازمان زنده و یک مدرسه، برشمرد و تصریح کرد: ریاکاری، رفاه‌طلبی، چاپلوسی و...، از مهم‌ترین آفات مدیریتی است؛ بنابراین مدیران باید مواظب این آفات باشند.

قاسمی ادامه داد: کسی را باید به‌عنوان مدیر انتخاب کرد که به دنبال ارتقای کیفیت پرورشی و آموزشی باشد از بحران پیشگیری کند، همچنین مشکلات و نارسائی‌ها را رفع کند و سند تحول بنیادین را اجرایی کند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: اگر تربیت صحیح محقق شود مشکلات آموزشی نیز خودبه‌خود حل می‌شود.
وی توجه به مدرسه صالح، افزایش هوش معنوی و...، را از مهم‌ترین برنامه‌های پرورشی دانست و عنوان کرد: نیازسنجی و تعیین استراتژی اصلی مدارس، تربیت اخلاقی اعتقادی، پیش‌بینی تألیف منابع آموزشی، اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌شده، و...، از برنامه‌های کیفیت‌بخشی مدارس است.


قاسمی از وجود ۱۸ نوع یادگیری خبر داد و افزود: دانش‌آموزانی که در مدرسه احساس خوبی دارند و مدرسه به آنها احترام می‌گذارند پیشرفت خوبی در فرایند تعلیم‌وتربیت دارند.

تربیت صحیح زمینه‌ساز حل مشکلات آموزشی است


وی اضافه کرد: مدارس به نسل‌های اول تا چهارم تقسیم می‌شوند؛ لذا هویت ملی، انگیزه درونی، مسئولیت‌پذیری، شادی و نشاط، و...، از اصول          ساده‌سازی در مدارس است.                                                                                                                                             

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در مدارس نباید هیچ عاملی برای نگرانی و ایجاد ترس در دانش‌آموزان وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: برخی اوقات نیازهای کاذب جای نیازهای واقعی را می‌گیرد؛ لذا امروز یکی از نیازهای حیاتی ما مشارکت در انتخابات است.


قاسمی، انعطاف‌پذیری را از ویژگی‌های مدارس صالح دانست و گفت: رابطه احسان و عدالت بسیار مهم است، و این ششمین ویژگی مدارس صالح است که باید به آن پرداخته شود.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان