کد خبر: ۹۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
معاون آموزش و پرورش کازرون :

علم امروز ما باید با تزکیه و تربیت همراه باشد

معاون آموزش و پرورش کازرون گفت : علم امروز ما باید با تزکیه و تربیت همراه باشد و اگر عالمی یا معلمی تربیت نشده باشد، ضرر و صدمات او بر پیکر جامعه بیش از افراد جاهل است.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، گردهمایی دو روزه مدیران، معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش کازرون در کانون شهدای رضوان برگزار شد.

حکمت ورع معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون در گفت و گو با خبرنگارما هدف از این جلسه را تعامل بیش تر مدیران با معاونان پرورشی جهت انجام امور پیش رو در سال جاری و تبیین برنامه سالانه عنوان کرد.

وی با اشاره به شروع ماه محرم و حادثه عاشورا، یکی از مهم ترین درس‌های عاشورا را توکل بر خدا عنوان کرد و اظهار داشت: توکل بر خداوند موجب نجات از هر بدی و محفوظ ماندن از هر دشمنی است.

ورع با بیان اینکه سکوت از باب‌های حکمت است، اضافه کرد: علم امروز ما باید با تزکیه و تربیت همراه باشد و اگر عالمی یا معلمی تربیت نشده باشد، ضرر و صدمات او بر پیکر جامعه بیش از افراد جاهل است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت به شکل خاص وظیفه مربیان و معلمان است، گفت: خانواده بزرگ فرهنگیان با تمام تلاش‌هایی که داشته، نتوانسته است تمام اهداف تعلیم و تربیت را به سرانجام برساند و مشکلات و معضلات متعددی سر راه دبیران، مربیان و متولیان آموزش و پرورش قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: همکاری و همراهی خانواده‌ها در این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را جبران کند.

ورع در ادامه با اشاره به شیوه جدید برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی بیان کرد: این مسابقات در سال تحصیلی 96-95 با تغییراتی به ویژه در مقطع ابتدایی همراه است و در کنار مسابقات دانش آموزی، برای همکاران فرهنگی و اولیاء دانش آموزان نیز مسابقاتی در همین زمینه اجرا می‌شود، تا با تعامل بیشتر بین اولیاء و مربیان قدم‌های مؤثرتری برداریم.

معاون آموزش و پرورش کازرون در پایان از اضافه شدن رشته‌ای با عنوان «امام شناسی» در مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد و گفت: هدف از اضافه شدن این رشته به مسابقات، شناخت بیشتر معصومین و سیره‌ی زندگی این بزرگواران و الگوسازی برای دانش آموزان است.

برچسب ها: علم ، پرورشی ، کانون ، محرم
نظرات بینندگان