کد خبر: ۱۶۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید اسماعیل فرخی: 

خودسازی را فراموش نکنید

 شهید اسماعیل فرخی در وصیت‌نامه خود آورده است: برادر فرهنگی و همکار عزیز که رسالت انبیا را بر دوش دارید و تربیت و نسل جوان بر عهده شماست عاجزانه از شما تمنا دارم خودسازی را فراموش نکنید و خود را آراسته کنید به اخلاق اسلامی و در افزایش معلومات شغلی خود بکوشید؛ زیرا نسلی که تربیت آنها به دست شماست شما را الگو خود قرار می‌دهند. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید اسماعیل فرخی در یکم شهریورماه ۱۳۳۴ در آباده دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع فوق‌دیپلم گذراند و سپس به شغل معلمی پرداخت. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام در چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید.


 (متن وصیت‌نامه)
ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیله اله فیقتلون و یقتلون 
درود به انبیا الهی از حضرت آدم تا خاتم‌النبیین حضرت محمد ابن عبدالله صل الله و درود به ائمه معصومین مخصوصاً سرور آزادگان حسین ابن علی علیه‌السلام که درس شهامت و شجاعت و شهادت به ما آموخت و درود و سلام بر حضرت مهدی موعود منجی عالم بشریت و برقرارکننده عدل و داد در زمین و درود بر مراجع عظام و علمای اسلام خصوصاً رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی بیدارکننده و نجات‌دهنده مستضعفان جهان.


سلام بر شهیدان از جنگ بدر تا کربلا حسین و از کربلا حسین تا کربلا ایران. سلام بر ملت قهرمان و شهیدپرور ایران که عاشقان راه الله هستند و ادامه‌دهندگان راه حسین.


برادران عزیز و سروران گرامی هدف و انگیزه من از رفتن به جبهه اطاعت از ولایت‌فقیه که همان اطاعت از ائمه و پیامبر اسلام و بالاخره اطاعت از الله است و پیاده‌شدن احکام و قوانین اسلام و فراهم‌شدن زمینه حکومت حضرت مهدی (عج) و برقراری عدالت و حاکم شدن مستضعفین بر زمین که خداوند وعده آن را داده است و این راه را آگاهانه انتخاب کردم؛ چون که به مکتبم عشق می‌ورزیدم و عاشق شهادت بودم و از اینکه خداوند این نعمت بزرگ را به من عطا کرد که به جبهه بیایم و شهید شوم الحمدلله رب‌العالمین.


ملت شهید پرور از شما استدعا دارم که امام را تنها نگذارید از روحانیت حمایت کنید نمازجمعه‌ها را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنید و مساجد را که به فرموده امام به سنگر است پر کنید؛ چون دشمنان شما از نماز می‌ترسند و جنگ را فراموش نکنید آنهایی که توانائی رزمی دارند بیایند و دوشادوش سایر رزمندگان با دشمنان خدا مبارزه کنند و آنان که استطاعت مالی دارند هر چه می‌توانند بیشتر به جبهه کمک کنند و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از وظایف مهم خود بدانید و حافظ حدود الهی باشید و آن گروه قلیلی که به مکیدن خون مردم بی‌گناه مشغول هستند دست از گران‌فروشی و تقلب و اجحاف و احتکار و کم‌کاری و کارشکنی و شایعه‌پراکنی و تفرقه اندازی بردارند و از خواب غفلت بیدار شوند.


اگر چنین نکنند با خشم ملت روبرو خواهند شد ملت قهرمان از انقلاب که به بهای خون هزاران شهید و معلول به‌دست‌آمده است پاسداری و حفاظت کنید که اگر در انجام وظیفه کوتاهی کنید فردای قیامت که در برابر عدل پروردگار قرار می‌گیرید جواب خون این شهیدان را چه خواهید داد البته این را بدانید که خداوند خود حافظ این انقلاب بوده و خواهد بود؛ ولی دنیا محل امتحان است پس بیدار باشید.


اما شما برادر فرهنگی و همکار عزیز که رسالت انبیاء را بر دوش دارید و تربیت و نسل جوان بر عهده شماست عاجزانه از شما تمنا دارم خودسازی را فراموش نکنید و خود را آراسته کنید به اخلاق اسلامی و در افزایش معلومات شغلی خود بکوشید؛ زیرا نسلی که تربیت آنها به دست شماست شما را الگو خود قرار می‌دهند و در تعلیم‌وتربیت از این امانت‌های الهی کوتاهی نکنید و آنان را با تعالیم قرآن و اسلام آشنا سازید.


 شما دانش‌آموزان عزیز درس بخوانید که به فرموده امام امت اگر درس نخوانند حرام است که در مدرسه بمانید درس بخوانید و کسب معلومات کنید و اهل مطالعه باشید تا ان‌شاءالله نیازهای کشورمان را خودمان برآورده سازیم. تا دیگر دست نیاز به‌سوی بیگانگان دراز نکنیم و هشیار باشید که دزدان افکار شما را نربایند و شما را به انحراف نکشانند.


در پایان از خداوند تبارک‌وتعالی برای خانواده‌های شهدا طلب صبر و اجر می‌نمایم و برای امام امت طول عمر و برای امت استقامت و از همه شما می‌خواهم که مرا ببخشید و از خداوند طلب مغفرت می‌نمایم والسلام.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

اسماعیل فرخی ۷/۱۲/۶۲   

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان