کد خبر: ۱۶۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس :

مجلس خبرگان میدان خدمت و کار برای‌خداست

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس گفت: خبرگان میدان خدمت، معنویت و کار برای‌خداست نه میدان مبارزه و قدرت. باید انگیزهٔ حضور در مجلس خبرگان حفظ اصول اساسی نظام و انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا دانا نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس اظهار داشت: در باب جایگاه مجلس خبرگان باید گفت که این مجلس نهادی بسیار قوی، قانونی و قدرتمند در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است.


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در مجموعه نظام هیچ مجمع دیگری نداریم که حساسیت و اهمیت آن به قدر مجلس خبرگان باشد، گفت: خبرگان تعیین و تضمین کننده رهبری است؛ بنابراین این مجلس برای لحظات حساس و بحرانی است که در آن زمان هیچ نهاد و مجموعه دیگری قادر به حل آن بحران نیست؛ مجلس خبرگانی که با حضور علما فرهیخته تشکیل می‌شود.


نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس گفت: خبرگان میدان خدمت، معنویت و کار برای‌خداست نه میدان مبارزه و قدرت. باید انگیزهٔ حضور در مجلس خبرگان حفظ اصول اساسی نظام و انقلاب باشد.


دانا ادامه داد: مجلس خبرگان مسئولیت تعیین، عزل و نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. امیدواریم و از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که در این مجلس و دوره هشت‌ساله نیاز به انتخاب رهبر نداشته باشیم و عَلَم این انقلاب توسط حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای (حفظه‌الله تعالی) به صاحب اصلی امام عصر (عج) سپرده شود.


وی در ادامه بیان کرد: خبرگان علاوه بر کارکرد قانونی، وظیفه مطالبه از نهادها در جهت رعایت اصول و عمل به درست به وظایف و مطالبه حقوق آحاد مردم از نهادهای حکومتی را دارد. این کارکرد مستلزم ارتباط مستمر و صمیمانه نمایندگان مردم در مجلس خبرگان با شهروندان باشد چرا که مردم انتظار دارند که نماینده خبرگان آن‌ها در استان حضور در شهر داشته باشند.


نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس گفت: نماینده مجلس خبرگان، حلقه اتصال بین مردم و عالی‌ترین مقام نظام یعنی مقام معظم رهبری است؛ این حلقه وصل بودن در صورتی وصل می‌شود که نماینده خبرگان با مردم ارتباط و نشست‌وبرخاست داشته باشد.


وی همچنین اظهار کرد: حضور در عرصه انتخابات این است که هرکسی که قابلیت و توانی داشته باشد و در جهت پیشبرد نظام و انقلاب استفاده کند و در عرصه حضور پیدا کند؛ لذا نماینده خبرگان موظف است در عرصه حضور و به وظیفه خود عمل کند و حضور آن‌ها در مجلس خبرگان رهبری خدمت به انقلاب و مردم است که این یک تکلیف محسوب می‌شود.


دانا با اشاره به اینکه از وظایف نماینده خبرگان رهبری مطالبه حقوق مردم از نهادهاست در حدی که دخالت در نهادهای نظارتی نباشد، گفت: نتیجه انتخابات خبرگان رهبری هرچه که باشد باید خدا را شاکر و قدردان باشیم چرا که به وظیفه خود عمل کردیم و در رأی مردم قرار گرفتیم. انتخاب با مردم است.


وی همچنین با اشاره به اینکه بنده در حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرده بودم، و به دعوت جمعی از علما، بزرگان، اندیشمندان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا فارس بود که به حوزه انتخابیه استان فارس آمدم، گفت: دیدگاهی که برای ولایت‌فقیه دارم این است که طبق نظر حضرت امام خمینی (ره) ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است؛ بنابراین ولایت‌فقیه، مقید به هیچ قیدی نیست و همان عرصه‌ای را که در ولایت پیامبر اکرم (ص) می‌بینیم در ولایت‌فقیه جامع شرائط وجود دارد.


دانا ادامه داد: طبق قانون مجلس اعضای خبرگان اگر شرایط رهبری را در کسی تشخیص دهند و او را شایسته رهبری و ولایت‌فقیه بدانند بر آن‌ها واجب عینی است که اعلام و نظر خود را ابراز کنند و در مرحله دوم وقتی آن‌ها رهبر و ولی‌فقیه را مشخص کردند و آن کسی که به‌عنوان رهبر مشخص شد را بایستی بپذیرند و قبول کنند.


نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس در پایان تصریح کرد: وقتی کسی به‌عنوان رهبر و ولی‌فقیه مشخص و معین شد و شخصی که به‌عنوان رهبر معین شده است بر او واجب است آن را قبول و بپذیرد و وقتی که رهبر مشخص شد بر تمام آحاد و افراد جامعه واجب است تا از او اطاعت کنند و تخطی از فرامین ولی‌فقیه حرام و بر تمام مردم این تکلیف است.


انتهای خبر/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان