کد خبر: ۱۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

بهره‌برداری جاده تنگ خیاره_لپویی در سال جدید

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ درصد ورود خودروها به شیراز در ایام نوروز از مسیر آزادراه صورت بگیرد و برای تسهیل عبور و مرور جاده تنگ خیاره - لپویی تا پیش از آغاز سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص عدم تکمیل قطعه هفت و احتمال بروز ترافیک در محل تلاقی با آزادراه با جاده قدیم شیراز بیضا در ورودی شمال غرب شیراز گفت: مسیر بزرگراهی شیراز اصفهان از دروازه قران به شیراز وارد می‌شود، اما امسال با افتتاح آزادراه پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ تا ۷۰ درصد خودروها به دلیل کوتاه‌تر شدن مسیر از طریق آزادراه وارد شیراز شوند. 


وی افزود: ازآنجاکه گویم در حال حاضر گنجایش این حجم از خودرو را ندارد، ما مسیر تنگ خیاره به لپویی را که یک پروژه مصوب بود، از اوایل سال گذشته شروع کردیم.


به گفته طالبان این پروژه از قبل وجود داشته، اما تا سال گذشته به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود.

 

بهره‌برداری جاده تنگ خیاره_لپویی در سال جدید


مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تأکید کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم جاده تنگ خیاره به لپویی که ما در حال احداث آن هستیم و موجب اتصال آزادراه به بزرگراه با راه اصلی می‌شود تا عید به بهره‌برداری برسد.


وی ادامه داد: مسیر تنگ خیاره به‌صورت بزرگراه ساخته می‌شود و چهار خط خاک‌برداری شده اما تا شب عید راه اصلی آن با دو خط به بهره‌برداری می‌رسد.


طالبان با بیان اینکه تمام پل‌ها احداث شده و خاک‌برداری انجام شده است، گفت: قطعات یک و سه قطعاً تا عید به بهره‌برداری می‌رسد اما قطعه وسط ممکن است با اختلاف ۱۰، ۱۵ روزه آسفالت می‌شود.
 

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان