کد خبر: ۱۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
استاندار فارس:

ریشه اصلاح جامعه دست آموزش و پرورش است

استاندار فارس گفت: ریشه همه اصلاح در جامعه در دست آموزش و پرورش است؛ بنابراین فرهنگیان باید قدردان جایگاه خود باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار نوروزی مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان با وی در محل استانداری فارس با اشاره به موضوع اسکان مسافران نوروزی در مدارس، اظهار کرد: لازم است بخشی از درآمد اسکان به مدارس میزبان تخصیص یابد تا بخشی از هزینه‌های ناشی از میزبانی مهمانان نوروزی جبران شود.


وی افزود: آموزش پایه و زیر بنای همه فرهنگ‌هاست چرا که اگر مردم خوب یاد بگیرند خوب عمل خواهند کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس گفت: ریشه همه اصلاح در جامعه در دست آموزش و پرورش است؛ بنابراین فرهنگیان باید قدردان جایگاه خود باشند.


استاندار فارس تصریح کرد: آموزش و پرورش به مانند تنگه احد کشور است؛ لذا اگر در این بخش کارهای به نحو مطلوب یا با سستی صورت گیرد سود و ضررش متوجه جامعه خواهد شد.


ایمانیه گفت: وظیفه همه ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌هاست که در امر تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار با تبریک سال نو گفت: در بحث اسکان استان، آموزش و پرورش نقش پر رنگی داشته است و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی از ۲۶ اسفندماه تا کنون به ارائه خدمت به مسافران نوروزی مشغول هستند.


وی افزود: از تمام ظرفیت آموزش و پرورش برای میزبانی از مهمانان نوروزی استفاده می‌کنیم تا مهمانان نوروزی با خیالی راحت در استان اقامت گزینند.

ریشه اصلاح جامعه دست آموزش و پرورش است


قاسمی تصریح کرد: در کنار خدمات مراکز اسکان، اردوگاه‌های مطالعاتی را فعال کردیم تا دانش آموزان در ایام نوروز نیز از درس عقب نیفتند.


وی از کسب رتبه اول استان در اسکان نوروزی امسال تا پایان دور اول سفرها خبر داد: تا کنون پذیرای یک میلیون نفر شب مسافر نوروزی بودیم که از این آمار ۷۵۰ هزار نفر شب در شیراز اسکان داده شده‌اند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش، تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد به کار خواهیم گرفت.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان