کد خبر: ۱۶۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خبر داد:

بازدید ۳۵۰ هزار نفر از اماکن گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید بیش از ۳۵۰ هزار نفر از اماکن گردشگری این استان در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا دوم فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز با اعلام این خبر گفت: طبق آمارهای ارائه شده تاکنون ۳۵۰ هزار و ۸۸۲ نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا دوم فروردین ۱۴۰۳ بازدید کردند.

وی بیشترین میزان بازدید را مربوط به حافظیه با ۱۲۷ هزار و ۶۳۰ نفر، تخت‌جمشید با ۶۶ هزار و ۸۱۱ نفر و سعدیه با ۵۳ هزار و ۹۳۳ نفر اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس همچنین از راه‌اندازی ۴۰ بازارچه دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها باهدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان فارس برپاشده و در برخی از غرفه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورکشاپ) است.

ثابت اقلیدی با اشاره به اماکنی که این بازارچه‌ها مستقر شده‌اند، گفت: هم‌اکنون در اماکن شاخص و پرتردد گردشگری چون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت‌جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپاشده است.

وی با بیان اینکه در محور حافظیه شیراز ۶۲ غرفه صنایع‌دستی نوروزی موقت دایر شده است، افزود: در مجموعه‌های تاریخی چون حمام وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی و خانه تاریخی سعادت در شیراز بازارچه دائم صنایع‌دستی راه‌اندازی شده که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با یادآوری اینکه از روز اول نوروز بیش از ۳۰۰ غرفه صنایع‌دستی نوروزی در سراسر استان دایر شده است، گفت: بازارچه‌های نوروزی فارس تا پایان تعطیلات نوروزی در اماکن مذکور پذیرای مسافران نوروزی است.

انتهای خبر/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان