کد خبر: ۱۶۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بوانات در گفتگو با شیرازه مطرح کرد: 

ماه رمضان فرصتی برای امیدواری

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات گفت: رحمت خداوند همیشه در زندگی ما بندگان جریان دارد و نومیدی از درگاه او خطایی بزرگ هست ماه مبارک رمضان فرصتی است تا پیشانی عبادت به درگاهش بساییم و ناامیدی را از زندگی‌مان دور کنیم.

اردشیر بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» ارتباط با خدا را اصلی‌ترین منبع امید دانست و گفت: ارتباط با خداوند که لازمه آن عمل به فرمان آن ذات اقدس باری‌تعالی است و خداوند هم در دستورات در قرآن همیشه ما را به امید دعوت می‌فرماید و ناامیدی را نهی کرده است؛ زیرا رحمت خداوند همیشه جاری و ساری است و این ما هستیم که با کمترین فشارها و اتفاقات از درگاهش ناامید می‌شویم و این خطایی بزرگ است.


وی افزود: در این ماه رحمت فرصتی است که پیشانی عبادت به درگاهش بساییم و ناامیدی را از زندگی‌مان دور کنیم و یکی از برکات ویژه خداوند این بود که در ابتدای سال ۱۴۰۳ دو بهار را به ما هدیه داد که یکی هدیه طبیعت که با چرخش زمان اتفاق می‌افتد و دائم است و دیگری بهار ضیافت الهی که ممکن است تا سال‌های سال دوباره با بهار طبیعت هم زمان نشود و نباید این فرصت را از دست داد به‌ویژه اینکه این آزمون الهی است که مقداری بر نفس خود پا گذاریم و حرمت شکنی نکنیم .


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوانات در ادامه افزود: روز عید سعید فطر و بعد از آن که همچنان در بهار طبیعت قرارداریم از نعمت‌های الهی و گردش در طبیعت بهره لازم را ببریم .


بابایی گفت: امسال سفره هفت‌سین مردم ایران که همیشه با قرآن و کتاب حافظ مزین بود که آنها هم نعمت الهی است، با افطار و سحری هم تزیین شده که فرصت بی‌بدیلی به و جود آورد تا قدر آن را بدانیم.


وی با اشاره به آداب و رسوم در ایام نوروز گفت: مردم همیشه در ایام نوروز و رمضان سنت‌های زیبائی ازجمله دید و بازدید از اقوام و خویشان، رسیدگی و کمک به فقرا و نیازمندان، پختن شیرینی‌های سنتی و گندم برشته و پخت سمنو که از شب تا صبح آن را با سلام و صلوات تهیه می‌کنند، به نمایش می‌گذارند و در این ماه مبارک هم هنگام افطار نذورات خود را در مساجد و مراسم شب‌های قدر توزیع می‌کنند و مناجات‌های سحرگاهی و شبانه که همگی ریشه در سنت‌های زیبا دارد، اخلاق کریمانه مردم ما را نشان می‌دهد.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: رمضان ، ماه امید ، شیرازه
نظرات بینندگان