کد خبر: ۱۶۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید مهدی خندان:

بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست

شهید مهدی خندان در وصیت‌نامه خود آورده است: بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست، پس وای بر ما اگر اطاعتش نکنیم. مرا حلال کنید و از آزارهایم درگذرید که از روی جهل شما را بسیار آزار دادم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مهدی خندان که دوستانش نام را شیر کوهستان گذاشته بودند از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که مدتی نیز همراه شهید احمد متوسلیان عازم سوریه شد.

شهید خندان از اهالی لواسان بود که سرانجام در ۲۸ آذر ۱۳۶۲، برابر با اربعین حسینی، در مرحله سوم عملیات والفجر چهار در ارتفاعات «کانیمانگا»، هنگام عبور از میدان مین و سیم‌خاردار هدف اصابت گلوله تیربار دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 «اشهدا ان لا اله الا الله. اشهد ان محمداً رسول الله (ص) و اشهدا ان علیاً ولی الله» 
با شهادت به عصمت و ولایت یازده فرزند والامقام او علیهم‌السلام و عصمت صدیقه کبری سلام‌الله علی‌ها، وصیتم را من دون الاکراه و الاجبار به شرح زیر بیان می‌دارم.


مهدی خندان فرزند امامقلی به شماره شناسنامه ۱۵۱ صادره از لواسان کوچک متولد ۱۳۴۰.
 با سلام به پیشگاه حضرت حجت روحی و ارواحنا له الفدا و با درود به نایب بر حقش حضرت امام خمینی این چشمه بیدار همیشه امت حزب‌الله و مروج اسلام عزیز و این ثمره خون شهدا و با درود به روان پاک شهدا و با آرزوی صبر و مقاومت برای خانواده‌های شهدا.


آرزوی زیارت کسی را بعد از امام‌زمان (عج) و ائمه معصومین (ع) ندارم، مگر امام عزیزم را که جانم فدایش باد.


و اما شما پدر و مادر عزیزم، شما خواهران و برادران و شما اقوام نزدیک و آشنایان، شما که وصیت‌نامه مرا می‌خوانید، بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست، پس وای بر ما اگر اطاعتش نکنیم. مرا حلال کنید و از آزارهایم درگذرید که از روی جهل شما را بسیار آزار دادم.


در ساختن خود و محل خودتان کوشا باشید، هرقدر که می‌توانید قرآن و دعا زیاد بخوانید و از نمازتان مراقبت نمایید. شما باید شمع باشید بسوزید و دیگران از روشنی شما استفاده کنند و به قول امام عزیز نگویید انقلاب برای ما چه کرده، شما برای انقلاب چه کرده‌اید.


بار پروردگارا مرا ببخش از اینکه غفلت داشتم و نتوانستم، برای انقلاب اسلامی کاری انجام بدهم.

 

انتهای خبر/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان