کد خبر: ۱۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

فاز دوم شهرداری الكترونیك در شیراز، نیمه اول سال آینده اجرایی می شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: فاز دوم شهرداری الكترونیك در این شهر درشش ماه نخست سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس محمود صفایی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: فاز صفر و یك این طرح كه شامل مستند سازی و الكترونیكی كردن صدور پروانه است در تمام مناطق شهرداری انجام شده و تمام پرونده ها اسكن شده اند.

وی ادامه داد: در فاز دو و سه نیز روند محاسبه تراكم و عوارض به صورت خودكار و الكترونیكی انجام خواهد شد.

او اظهار داشت: با اجرای فاز دوم شهرداری الكترونیك، شهروندان می توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق اینترنت خانگی و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان ، اطلاعات مربوط به پروانه خود را پیگیری و دریافت نمایند.

صفایی افزود: در این فاز همچنین بین شهرداری شیراز و دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و ثبت اسناد به منظور رد و بدل كردن اطلاعات مورد نیاز همكاری و هماهنگی برقرار خواهد شد.

وی در مورد طرح تفصیلی گفت: درطرح تفصیلی گذشته ، بیشترین تحقق طرح كه توسط شهرداری صورت گرفت ، مربوط به توسعه معابر بود.

او اضافه كرد: درطرح تفصیلی جدید نیز درعمده مناطقی كه مورد استقبال مردم و سازندگان مجتمع ها بوده افزایش ارتفاع داشته ایم و دغدغه مردم درافزایش ارتفاع و بلندمرتبه سازی در آن مشاهده شده است.

صفایی گفت: هیچ كس انتظار ندارد كه در یك دوره 10 ساله طرح تفصیلی به طور كامل محقق شود بلكه طرح های جدید به نوعی تكمیل كننده طرح های قدیمی خواهند بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اظهار داشت: برای افق طرح تفصیلی قبل برای شهر شیراز جمعیت یك میلیون و 600 هزار نفر دیده شده بود و خدمات در نظر گرفته شده نیز به نسبت این جمعیت پیش بینی گردیده بود لیكن برای طرح تفصیلی جدید، پیش بینی ما جمعیت یك میلیون و 700 هزار نفر است.

وی بافت فرسوده را یكی از دغدغه های كلانشهرهای كشور دانست و گفت: در شیراز حدود یك هزار و 700 هكتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد كه شهرداری شیراز نیز برای بازسازی و نوسازی این بافت تسهیلاتی از جمله تخفیف 50 درصدی در پرداخت عوارض و افزایش یك طبقه ای ارتفاع را در نظر گرفته است.

صفایی افزود: امیدواریم با همكاری و همراهی تمام دستگاه ها و استفاده از تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته شده برای بافت های فرسوده، شاهد ایجاد تحول در این یافت ها باشیم.

نظرات بینندگان