کد خبر: ۱۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

آیت‌الله‌مکارم: برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: شرایط امروز شرایطی است که باید از تمام دوران هوشیار تر بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دومین روز از همایش بزرگ ائمه جماعات استان‌های خراسان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد مشهد در محل حسینیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: دشمن از نیروی توانمند بسیج واهمه دارد.

وی افزود: در حال حاضر دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج با اقتدار کامل در برابر آنها ایستاده‌اند.

دشمن به انتخابات ایران چشم دوخته است
نویسنده کتاب تفسیر نمونه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: شرایط امروز شرایطی است که باید از تمام دوران هوشیار تر بود.
وی ابراز امیدواری کرد: همه مردم در مسائل انتخابات با هوشیاری کامل عمل کرده و این توطئه‌ها را خنثی کنند.

مساجد بسیجی‌پرور است
مکارم شیرازی با بیان این که نکته جالبی که باید به آن توجه کرد رابطه بسیج و مسجد است، توضیح داد: مساجد و ائمه جماعت و برنامه‌های مساجد بسیجی پرور است.
وی بیان داشت: همچنین این دو مرکز خدمات متقابل دارند و در دامان مسجد بسیجیان پرورش پیدا کرده و از آن دفاع می‌کنند.
وی تاکید کرد: هرکجا مسجدی ساخته شده در آن خون شهید ریخته شده و بنای مسجد و بقای مسجد از خون شهید است.
آیت الله مکارم شیرزای با تاکید بر این مطلب که ما از نظر اسلامی طرفدار جنگ نیستیم، ابراز داشت: ما طرفدار صلح و عدالت بوده اما در برابر زورگویان و متجاوز تا پای جان ایستاده‌ایم.
وی به آیه 90 سوره مبارکه نساء اشاره کرد و عنوان داشت: اگر دشمنان دست از جنگ بردارند و در مقابل شما تسلیم شوند خداوند به شما اجازه نمی‌دهد که مزاحمتی برای آنها بکنید.
وی گفت: ما زندگی مسالمت‌آمیز با کشورهای غیر مسلمان هم داریم اما آنهایی که قصد تاراج منابع حیاتی ما را دارند هرگز آشتی و صلح نکنیم.

با کسانی که قطعنامه‌های مختلف علیه ما صادر می‌کنند، چگونه صحبت کنیم
این مرجع تقلید با طرح این سئوال که با کسانی که قطعنامه‌های مختلف علیه ما صادر می‌کنند،چگونه صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود با کسانی که طرح ترور فرماندهان این کشور را دارند صحبت کرد.
وی با بیان این که بعضی‌ها اصرار بر صحبت کردن ارزان با آمریکا را دارند، گفت: با این وضعیت نمی‌شود با این کشورها صحبت کرد.
آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرد:جنگ ما با کسی است که می‌خواهد با ما بجنگد و با کسانی که به کشور و استقلال و رهبر و ملت احترام بگذارند با آنها زندگی می‌کنیم.

سرچشمه بسیج از لشکر اسلام در زمان رسول اکرم (ص) است
وی درباره خود بسیج نیز گفت: سرچشمه بسیج از لشکر اسلام در زمان رسول اکرم (ص) است.
رئیس شبکه ماهواره‌ای ثامن ادامه داد: هنگامی که دشمن آماده مبارزه شد، رسول اکرم (ص) تمام مردم از پیر و جوان را برای دفاع در برابر آنها بسیج می‌کرد.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز مستکبران سربازان خود را با پول به جنگ می‌فرستند و به همین دلیل ارتش آمریکا در افغانستان و عراق زمین گیر شد.
مکارم‌شیرازی افزود: اسلام می‌گوید وقتی دشمن آماده جنگ شد همه حرکت کنید.
وی با بیان این که خطاب حرکت به سوی جنگ خطاب به همه مسلمانان بود، تاکید کرد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید همه به جنگ آنها بروید همان‌گونه که مشرکین با شما می‌جنگند.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: قرآن می‌گوید در دو ناحیه علمی و رزمی باید مسلمانان بسیج شوند.
وی با بیان این که جوانان بسیجی که به جنگ می‌رفتند هم وظیفه خود را ادا می کردند هم باری از دوش دیگران برمی‌داشتند، خاطرنشان کرد: طبق آیات 120 و 121 سوره توبه شش نکته فرعی رزمی در این مسیر گذاشته شده است.
مکارم شیرازی گفت: خداوند می‌فرماید اگر در مسیر جهاد گرسنه شوید، جایی قدم بزنید که دشمن با خبر باشد قبل از جنگ، از هر بیابانی که عبور کنید، اگر در این راه چیزی انفاق کنید، برای شما پاداش را می‌نویسند.
وی افزود: عده‌ای فنون رزم را می‌آموزند عده‌ای در مسیر علم می‌روند و هردو معلومات را به هم یاد می‌دهند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: اساسا بسیجی وقتی بسیجی می‌شود که معلومات اسلامی‌اش بالا باشد.
وی تصریح کرد: وقتی بسیجی با این تفکر به میدان بیاید کسی نمی‌تواند مقابلش بایستد و هر چه معلوماتش به خدا و قرآن و معرفتش بیشتر شود ایستادگی‌اش در میدان جنگ بیشتر می‌شود.
مکارم شیرازی خطاب به بسیجیان گفت: سعی کنید از برنامه های مساجد حداکثر استفاده کنید،قدرت رزمندگی را بیشتر و معلومات علمی را افزایش دهید و با این کار هیچ دشمنی در مقابل شما مقاومت نخواهد کرد.
وی بسیجیان را سنگر نظام و پشتیبان ملت دانست و متذکر شد: امام جماعات را پدران خود بدانید و رابطه شما پدر و فرزندی باشد که اگر این ارتباط باشد مشکلی نخواهد بود.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: امروز باید کاری کرد که مساجد جاذبه داشته باشد و جوانان را جذب کند و این جاذبه مسجد برخورد امام جماعت است.

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان