کد خبر: ۱۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

با شكست مقابل چین؛ فرصت طلایی والیبال ایران از دست رفت

تهران - تیم ملی كشورمان با شكست مقابل چین در هشتمین مسابقه خود در جام جهانی والیبال سال 2011 فرصت طلایی برای 15 امتیازی شدن و رسیدن به رتبه چهارم جدول را از دست داد.

به گزارش روز سه شنبه شیرازه، تیم های اول و دوم قاره آسیا از ساعت 9:40 امروز (به وقت تهران) در شهر فوكوئوكا به مصاف هم رفتند و در پایان قهرمان آسیا با نتیجه سه بر صفر از چین شكست خورد.

در این مسابقه خولیو ولاسكو امیر حسینی، فرهاد ظریف، علیرضا نادی، مهدی بازارگرد، حمزه زرینی، محمد موسوی و پوریا فیاضی را به عنوان هفت بازیكن اصلی تیم ایران به میدان فرستاد.

حسام بخششی، مهدی مهدوی، امیر غفور، آرش كمالوند، آرش كشاورزی و فرهاد نظری افشار هم پنج بازیكن ذخیره تیم ملی كشورمان در مقابل چین بودند.

در ست نخست این مسابقه بازیكنان ایران بازی دور از انتظاری ارائه كردند كه باعث شد ولاسكو هم در زمان های استراحتی كه طول ست درخواست می كرد به بازیكنان تذكر بدهد كه نباید این تیم را دست كم بگیرند زیرا چین تیم قدرتمندی است. ضعف بازیكنان ایران در دفاع روی تور كه در بازی های قبلی یكی از نقاط قوت تیم كشورمان بود بیش از سایر موارد به چشم آمد. در این ست چین با نتیجه 25 بر 19 پیروز شد.

دریافت های ضعیف، عملكرد بد در دفاع روی تور و اشتباهات متعدد در خط حمله بازیكنان ایران در ست دوم هم این فرصت را به تیم حریف داد تا خیلی زود فاصله خود را با تیم كشورمان زیاد كند و در نهایت این ست هم با نتیجه 25 بر 19 به سود چین به پایان برسد.

شكست در دو ست قبلی روحیه بازیكنان ایران را پایین آورد تا هیچ نشانی از تیمی كه مقابل قدرت های بزرگ والیبال جهان پیروز شده بود در این ست سوم دیده نشود. پاسور تیم چین در این بازی عملكرد بسیار خوبی داشت و به خوبی از برنامه های مختلف در خط حمله تیم خودی استفاده كرد تا فرصتی برای دفاع روی تور در نزد بازیكنان ایران فراهم نشود. این ست هم با نتیجه 25 بر 17 به سود چین رقم خورد.

با این نتیجه هر سه امتیاز بازی به چینی رسید كه تمام بازی های قبلی خود در این دوره از رقابت ها را با شكست پشت سر گذاشته بود.

به این ترتیب ایران با 12 امتیاز همچنان در مكان ششم جدول رده بندی جام جهانی باقی ماند.

ملی پوشان كشورمان پس از دو روز استراحت از روز جمعه رقابت های خود را در دور چهارم و پایانی این دوره از مسابقات آغاز می كنند و در سه روز پیاپی به مصاف برزیل، ایتالیا و روسیه می روند

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان