کد خبر: ۲۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۰

قریب به 3000 بازرس وزارت كشور بر انتخابات فارس نظارت می كنند

رئیس هیأت بازرسی انتخابات فارس درجمع اعضای دبیرخانه ستاد بازرسی انتخابات استانداری فارس اعلام كرد: قریب به 3000 بازرس وزارت كشور بر انتخابات فارس نظارت می كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از  ایرنا، مهران حفاری باتأكید براینكه هیأت بازرسی انتخابات استان فارس از همه ظرفیت ها وشیوه های قانونی ومنطقی برای انجام وظایف خود استفاده خواهد كرد افزود:هیأت بازرسی استان وهیأتهای بازرسی در شهرستان ها وبخش های استان تلاش خواهند كرد انتخابات آتی به سالم ترین شكل و با كمترین حاشیه برگزار شود.

وی بیان كرد:ازظرفیتی كه قانون مشخص كرده نهایت بهره ‎برداری را خواهیم برد و این اطمینان را می‎دهیم كه دراستان ولا یتمدارفارس همانند سایراستان‎ها ، انتخابات سالمی برگزار شود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان فارس با بیان این مطلب كه انتخابات وسیله‎ ای برای عزت و سرافرازی یك ملت است، ادامه داد: اگرمی‎خواهیم عزت ملی افزایش یابد، باید زمینه اجرای انتخاباتی سالم بانشاط وبدون قانون گریزی را فراهم كنیم تا نظارگر شكوفایی و پیشرفت این سرزمین باشیم.

این مقام مسوول گفت: اقدامات بازرسان تحول گرا این امكان را می‌دهد تا به هنگام نظارت در یك محیط رو به رشد و غیر قابل پیش بینی عملكرد خود را ارتقا دهند.

حفاری با اشاره به این مطلب كه می بایست تبدیل نظارت سنتی به نظارت وبازرسی تحول گرا مد نظر قرار گیرد،گفت: درواقع بدون سیستم بازرسی تحول گرای اثر بخش‏، احتمال اینكه سیستم نتواند به هنگام مواجهه با چالش های انتخابات به عملكرد رضایت بخش دست یابد، دوراز انتظار نیست.

وی افزود: فرهنگ سازی و نهادینه كردن مبانی اخلاقی در بازرسی های انتخاباتی از جمله مواردی است كه باید همه بازرسان و افرادی كه به نوعی با بازرسان همكاری می نمایند به كارگیرند.

حفاری راهبردهای زیادی دربرگزاری انتخابات سالم دخیل دانست وافزود:هزارنفرازبازرسان مادرسراسراستان دركنار هیات‎های اجرایی و نظارت،ایفای نقش خواهند كرد و با استناد به قانون، آموزش‎هایی را كه برای بازرسان نیازاست برگزارخواهیم كرد.

حفاری از تعامل بسیار خوب فرمانداران با هیات بازرسی استان تقدیر و تشكر كرد وگفت:زمینه استقرارهیات‎های بازرسی در شهرستان‎ها با مساعدت وتلاش هوشمندانه فرمانداران فراهم است وهیات های بازرسی در فرمانداری ها مستقرند.

وی افزود :دبیرخانه هیأت بازرسی استان و شهرستان هاازابتدای شكل گیری تا بعداز پایان انتخابات آماده همكاری عمومی مردم برای روند سالم انتخابات هستند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان