کد خبر: ۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

تنهای تنها

«اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در رویارویی با ایران تنها مانده و می داند اوضاع خاورمیانه چقدر خطرناک است. ما جنگ را باختیم و ایران به عنوان برنده نهایی است.»

 این جملات را چند روز پیش آقای «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با توجه به تحولات جاری در منطقه راهبردی خاورمیانه اظهار داشته است. البته واقعیتی که جان بولتون به آن اشاره کرده، مقامات رژیم صهیونیستی نیز به آن اعتراف کرده و هر از چندی به گونه ای آن را بیان می دارند.

 چند روز قبل، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی درحاشیه اجلاس داووس گفت: «جامعه بین الملل باید نفوذ ایران در خاورمیانه را مهار کند.» در گذشته آمریکایی ها و صهیونیست ها مرتب بر این عبارات تأکید داشتند که باید جلوی نفوذ ایران در خاورمیانه را گرفت و با طرح های توسعه طلبانه جمهوری اسلامی مقابله کرد.

 آنها اکنون عبارت های پیشین را با توجه به واقعیت های موجود تغییر داده و می گویند، باید نفوذ ایران را مهار کرد. در واقع، واقعیت موجود، ارتقای جایگاه منطقه ای ایران است. جایگاهی که بر تمامی تحولات منطقه تأثیرگذار بوده و سمت و سوی اسلامی شدن خاورمیانه را شکل داده و در راستای تحقق آن گام برمی دارد. طی ده ها سال، تلاش غربی ها مبتنی بر شکل دهی به یک قدرت برتر و ذی نفوذ در خاورمیانه به نام «اسرائیل» بود.

 این اتفاق رخ داد و ابهت قدرت رژیم صهیونیستی، دولت های حاکم بر کشورهای عربی را آنچنان مرعوب ساخت که نه تنها از رویارویی با رژیم اشغالگر سرزمین اسلامی فلسطین فاصله گرفتند، بلکه هر یک به نحوی به متحد این رژیم تبدیل شده و به رویارویی با جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی پرداختند. در چنین فضایی، انقلاب اسلامی شکل گرفت و طی 33 سال گذشته، روند قدرت یابی روزافزون صهیونیست ها در پیش از انقلاب نه تنها متوقف، بلکه معکوس شد و به رغم تمامی تلاش های قدرت های غربی برای حفظ موقعیت برتر «اسرائیل غاصب»، اکنون این رژیم در مسیر فروپاشی قرار گرفته است. حکومت های عربی متحد رژیم صهیونیستی، یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند. اگر مصر دیروز به کمپ دیوید رفت و سال ها به تأمین امنیت این رژیم جعلی کمک کرد، مصر امروز در برابر رژیم صهیونیستی به درون جبهه مقاومت وارد شده است.  

  جالب است رئیس پارلمان مصر انقلابی چند روز پیش اعلام کرد، ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم این سخن همان موضع انقلاب اسلامی در سال 1357 می باشد که پس از پیروزی اعلام شد و متعاقب آن، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، تبدیل به سفارت فلسطین گردید. صهیونیست ها از این پس باید منتظر شنیدن این مطلب (سخنان رئیس پارلمان مصر)، از سوی تمامی حکومت های جدید در خاورمیانه باشند.

 این روند بازگشت ناپذیر تحولات در خاورمیانه است. هیچ قدرتی نمی تواند این روند را متوقف کند. این سنت الهی است که هرگاه مسلمانان بیدار شوند و در مسیر خدا گام بردارند، خداوند هم وعده داده آنها را یاری رساند و اکنون مسلمانان در این مسیر به حرکت درآمده اند.

 بنابراین جان بولتون از یک واقعیت سخن می گوید؛ واقعیتی که هم برای او و هم برای تمامی همفکرانش تلخ است. رژیم صهیونیستی در زمانی که آمریکا، اروپا و رژیم های مرتجع عرب در منطقه همراهش بودند، جرئت و توان حمله به ایران را نداشت، حال که آمریکا به عنوان حامی اصلی، از یک طرف شکست هایی را در خاورمیانه تجربه کرده و از طرف دیگر دچار بحران های درونی شده، اروپا هم وضعیتی مشابه دارد و دولت های متحد در کشورهای عربی هم یکی پس از دیگری در حال فروریختن هستند، چگونه می تواند وارد جنگ با ایران شود .

 بنابراین «تنها ماندن» رژیم صهیونیستی در برابر ایران اسلامی یک واقعیت است و این همان واقعیتی است که در نهایت به تحقق ایده الهی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر محو اسرائیل از صفحه روزگار می انجامد. ان شاءالله 

  یدالله جوانی 

منبع : هفته نامه صبح صادق

برچسب ها: تنهایی ، اسرائیل
نظرات بینندگان