کد خبر: ۲۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

روابط عمومی های استان فارس شهدای علمی را قبول ندارند!

ظاهرا روابط عمومی های نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در استان فارس هم چنان در پارچه نوشت ها و بنرهای سنتی که صرفا دهه فجر را تبریک می گوید! مانده اند.

شیرازه -  تحریم های غرب علیه ایران اگرچه در حال شدت گرفتن است اما تحریم نفتی به نظر برخی از کارشناسان بیشتر از آن که یک امر عملیاتی سیاسی باشد٬ نوعی جنگ روانی در آستانه انتخابات محسوب می شود. این جنگ روانی البته نیازمند نوعی مقابله به مثل است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین وزارت خارجه و وزارت نفت باید به صورت دقیق به آن بیاندیشند. اما در صحنه داخلی و در مواجه با افکار عمومی باید فکری به حال اثرات چنین جنگ روانی ای بر روی ذهن مردم کرد. دشمن مصمم است که اثرگذاری اش را بیشتر از قبل کند چرا که می داند در آستانه انتخابات مجلس٬ هرگونه القای منزوی شدن ایران می تواند به صورت بالقوه منجر به برخی اعتراضات گردد. اما با این ترفند دشمن چه باید کرد؟

 

نمادسازی امروزه که نه بلکه در طول تاریخی یکی از موثرترین راه های تبلیغاتی بوده است. برخی مسائلی که نشان دهنده ماهیت های گفتمانی هستند برجسته می شوند تا به اتکا به آنان در تبلیغات٬ نوعی بسیج مردمی صورت گیرد.

 

تاریخ سی و سه ساله جمهوری اسلامی ایران٬ سراسر است از مسائلی که قابلیت نمادین دارند. ایران توانست در هشت سالنگ تحمیلی٬ از این مسئله به خوبی بهره ببرد. و براستی چه نمادی بالاتر از شهید و خون شهید.

 

شیرازه بعد از ترور شهید مصطفی احمدی روشن٬ به مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و روابط عمومی های ادارات کل و نهادهای مختلف پیشنهاد داد تا از این فرصت بهره جویند و به جای چاپ بنرهای مناسبتی که عمدتا هم تاریخ مصرفی دو روزه دارند٬ شهدای جهاد علمی را در تبلیغات خود با عنوان محور در نظر بگیرند و با چاپ بنر و پوستر و شیوه های دیگر تبلیغاتی٬ برای یکبار هم که شده در عرصه تبلیغات به درستی و متناسب با مسائل روز عمل نمایند. اما متاسفانه پیگیری ها و مشاهدات خبرنگار شیرازه در سطح شیراز٬ نشان می دهد که چنین اتفاقی نیفتاده است. اکثر نهادها و ارگان ها نگاهی سنتی به دهه فجر دارند و بعضا با همان پارچه نوشت ها و بنرهای سال های قبل به استقبال این دهه رفته اند! نهایتا هم چند عکس و گزارش از این تبلیغات می شود بیلان کاری برای ارائه به نهادهای بالاتر!

 

اما در این میان٬ تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بر روی شهدای جهاد علمی و به خصوص شهید مصطفی احمدی روشن٬ شاید در منطق تبلیغاتی بسیاری از نهادها جایی نداشته باشد. آن ها نمی توانند میان دهه فجر و فشارهای غرب و تروری که پیش گرفته است٬ ارتباط برقرار کنند و این در حالی است که نیاز اصلی در شرایط فعلی انقلاب٬ بیان چنین مسائلی است تا در ذهن مردم جای خود را پیدا کند.

 

نمادسازی از شهید احمدی روشن در شرایط فعلی می تواند اثری بسیار گسترده داشته باشد اما ظاهرا روابط عمومی های نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در استان فارس هم چنان در پارچه نوشت ها و بنرهای سنتی که صرفا دهه فجر را تبریک می گوید! مانده اند.

اما خون شهید احمدی روشن ظاهرا پر برکت تر از این حرف هاست. وقتی تصویر او را در دست معترضین به تحریم ایران در آمریکا می بینیم به ذره ای از این برکت خون پی خواهیم برد.

نظرات بینندگان