کد خبر: ۲۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

چرا از خمینی حمایت کردی

«پس از پيروزي انقلاب و استقرار نظام كنوني، گروهي از سياسيون به كريم سنجابي گله مند بودند كه چرا با به راه انداختن تظاهرات حزبي، از خميني حمايت كرده بودند؟»

اين مطلب را پايگاه اينترنتي گويانيوز در ارزيابي پايگاه اجتماعي گروهك هاي اپوزيسيون نوشت و توضيح داد: سنجابي در جواب اين سوال با پوزخندي جواب مي دهد كه «ما نه تنها در بهترين شرايط هرگز قادر به كشاندن مردم به خيابان ها آن هم كمتر از 50 نفر نبوديم و هميشه در حسرت راهپيمايي ميليوني بوديم كه خارج از بضاعت ما بود بلكه اين نفوذ شخصيت كاريزماي آيت الله خميني بود كه ما را هم به دنبال خود كشاند...»
گويانيوز مي افزايد: اين اگرچه واقعيتي است تلخ اما بايد قبول داشت كه مهمترين شاخص اعتنا به تاثيرگذاري يك گروه سياسي، داشتن حمايت مردمي است؟ بي تعارف، هيچ يك از گروه هاي اپوزيسيون تاكنون داراي چنين كاريزمايي نبودند آنقدر كه حتي در تجميع طرفداران خود در خارج از كشور لنگ مي زنند و دليل عدم حضور چشمگير مردم حتي طرفداران اين گروه هاي سياسي در سمينارهاي برگزار شده خاصه در خارج از كشور، ناشي از همين واقعيت انكارناپذير بي پشتوانه بودن اين گروه ها از حمايت هاي مردمي است.
نويسنده تحليل با تاكيد بر اينكه «مردم ايران صداقت اپوزيسيون را باور ندارند»، خاطرنشان كرد: اپوزيسيون با خودشيفتگي، خطاهايي را مرتكب مي شود كه باعث ايجاد ذهنيت مي گردد. مصداق اين موضوع، برگزاري كنفرانس اخير در استكهلم است كه با حضور بيش از 50 تن از افراد و چهره هاي منتسب به گروه هاي اپوزيسيون، بدون چشم و گوش مطبوعات و رسانه ها كه اصل مهم در دمكراسي خواهي است، پشت درهاي بسته برگزار مي شود و از قضا يكي از دلايل مخالفت با اين كنفرانس از همان آغاز اعلام برگزاري اش اتخاذ چنين تصميم به دور از منطق دمكراسي برگزاركنندگان اين كنفرانس بود كه نه تنها باعث حرف و حديث هاي دل سردكننده شد بلكه بر عمق شكاف بين گروه ها نيز افزوده گرديد.
اين پايگاه وابسته به ضدانقلاب در جلسه ديگري، جلسه استكهلم را «جلسه فراماسونرهاي برون مرزي» لقب داده و نوشت: جماعت شركت كننده در اين جلسه مخفيانه، به غير از سخنگوها،، همه مخفي اند. لابد شركت كنندگان يك كيسه هم روي سرشان كشيده اند كه شناخته نشوند. گفته مي شود اين آقايان و خانم مخفي كار دارند فرماسونري برون مرزي تشكيل مي دهند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان