کد خبر: ۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

دومين برده راديو زمانه هم اخراج شد

گردانندگان هلندي راديو زمانه، دومين سردبير اين رسانه وابسته به اپوزيسيون را اخراج كردند.

اخراج فريد حائري نژاد در حالي صورت گرفت كه مهدي جامي نيز 3 سال پيش با رفتاري توهين آميز اخراج شده بود. با اين حال گردانندگان هلندي راديو زمانه براي آبروداري و جلوگيري از افتضاح سال 2009، خبر را اين گونه شكل داده اند كه «آقاي حائري نژاد از سمت خود استعفا داد. او در ايجاد اصلاحات ساختاري و توانمند كردن بخش آن لاين و ساخت برنامه هاي تازه، نقش مهمي ايفا كرد. راديو زمانه از خدمات او تشكر مي كند».
با اين حال يك سايت اپوزيسيوني موسوم به كردانه كه به حائري نژاد نزديك است، گزارش داد حائري مجبور به استعفا و در واقع اخراج شده است. بنابراين گزارش، حائري نژاد پس از چند ماه درگيري با برد(هيئت مديره) مجبور به استعفا شد. راديو زمانه طي خبري از طرف آريان ولف، مدير ارشد اين راديو، استعفاي حائري نژاد را از سمت خود اعلام كرد. در پي حاد شدن درگيري هيئت مديره با حائري نژاد، هفته گذشته ضمن فراخواندن تمام كاركنان راديو مدير زمانه در آمستردام از آنان خواسته شد تا خبر اين اختلافات داخلي را به بيرون انتقال ندهند. آنها بار ديگر به شيوه اي كه مهدي جامي را قرباني نمودند، حائري نژاد را هم كنار گذاشتند.
پايگاه اينترنتي مذكور تاكيد كرده كه خبرنگاران راديو زمانه تهديد شده اند در صورت مصاحبه و اطلاع رساني درباره ماجراي پيش آمده، آنها نيز به سرنوشت حائري نژاد دچار خواهند شد.
تيرماه سال 88 و هنگامي كه مهدي جامي از راديو زمانه اخراج شد، برخي رسانه هاي اپوزيسيون فاش كردند در جواب اعتراض هاي جامي گفته شده؛ «شما برده هاي ما هستيد و ما هر طور كه بخواهيم با شما رفتار مي كنيم»!
در همين حال يكي از همكاران راديو زمانه در وبلاگ كافه تيتر، به عملكرد حائري نژاد پرداخته و نوشت: او مدام دروغ مي گفت. او خودش به راحتي و با كودتا به اين جايگاه رسيد. او كه اصلا حوزه رسانه و حتي فضاي سياسي داخل ايران را نمي شناسد و سابقه فعاليت رسانه اي نيز ندارد، ضعف و ناكارآمدي خود را با به كار گرفتن فعالان پناهنده اي كه دچار مشكلات مالي هستند و به پول نياز دارند، جبران كرد، اين فرد حتي با استفاده از همجنس گراها در تركيه و پرداخت پولي ناچيز به آنها، سايت زمانه را اداره كرد. پولي كه هم براي افراد نيازمند به آن، قوتي لايموت فراهم مي آورد و هم اين فرد بي كفايت را از گزند فشارهايي كه وزارت خارجه هلند به علت موضوع تامين بودجه به اين رسانه وارد مي كند، دور نگه مي داشت».
يادآور مي شود راديو زمانه با مصوبه پارلمان و بودجه رسمي دولت هلند اداره مي شود و تحت نظر موسسه اي موسوم به «پرس ناو» قرار دارد. سوءاستفاده هاي مالي گسترده طي 5 سال گذشته، از راديو زمانه رسانه اي كارچاق كن ساخته و به همين دليل نيز به اعتراف خود اين رسانه، باعث ريزش مخاطبان كم شمار آن شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان