کد خبر: ۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

تفاوتی بین حضور در دفاع مقدس و بسیج سازندگی وجود ندارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیشتر شهدای شاخص دفاع مقدس، قبل از شروع جنگ در خدمت جهاد سازندگی و محرومین بوده‌اند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین هم اندیشی اندیشه ورزان جهادی که در روستای "مزرعه" از توابع قلعه گنج کرمان و با حضور نخبگان حرکت های جهادی کشور برگزار شد؛ با تبریک به اعضای بسیج سازندگی کشور به خاطر انتخاب الگوی جهادی برای زندگی اظهار داشت: در دنیای راه گم کرده ای که روزی در دام سوسیالیزم و روزی در چاه کاپیتالیسم و مدرنیته گرفتار می شود؛ انتخاب راه نورانی جهاد و خدمت به محرومان و مستضعفین بزرگترین نعمتی است که خداوند به جهادگران ما عطا کرده است.

وی با بیان این مطلب که تفکر جهادی و آباد کردن دنیا برای مستضعفان ریشه در آموزه های اهل بیت سلام الله علیهم دارد خاطر نشان کرد: زیباترین تعبیر در خصوص بسیج سازندگی را رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیجی دنیا را آباد می کند اما خود اهل دنیا نیست.

 نقدی با تاکید بر این مطلب که هیچ تفاوتی بین حضور در دفاع مقدس و بسیج سازندگی وجود ندارد ابراز داشت: زمانی که امام رحمه الله علیه فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند هنوز جنگ آغاز نشده بود و شاخص‌ترین شهدای دفاع مقدس فعالیت انقلابی خود را از جهاد سازندگی و خدمت به مستضعفان شروع کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد شدید از بی‌توجهی دولت سازندگی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پس از پایان جنگ افزود: پس از جنگ، رهبر معظم انقلاب به مسئولین توصیه کردند با همان شیوه ای که دفاع مقدس اداره شد؛ سازندگی کشور را پیش ببرند اما متاسفانه به توصیه ولایت گوش نکردند.

نقدی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس وقتی می خواستیم پل یا سدی بسازیم کار را با زیارت عاشورا و ذکر اهل بیت علیهم السلام آغاز می کردیم اما در دوران سازندگی، فرش قرمز و درختکاری مصنوعی و سایر تشریفات پوچ و غربی جایگزین ارزش های دفاع مقدس شد و نهایتاً در اثر پول های حرام جمع شده، فتنه 88 به وجود آمد و کسانی را که به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر ساده زیستی و پرهیز از تجملات بی توجهی کرده بودند را رسوا کرد.

وی در خصوص برنامه های آینده بسیج سازندگی اظهار داشت: در چشم انداز بسیج سازندگی پیش بینی شده است که تا سال 1404 هر بسیجی لااقل یک دوره از سال را در خدمت سازندگی کشور قرار بگیرد و به گونه ای فرهنگ سازی شود که حضور در عرصه سازندگی همچون "زیارت" به برنامه ثابت زندگی مردم تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اردوهای جهادی یک روزه ای که در اوایل انقلاب شکل گرفت احیا شده است و یک میلیون نفر در آن شرکت خواهند کرد.

گفتنی است سال گذشته نخستین هم اندیشی پیشکسوتان و نخبگان جهادگر در منطقه بشاگرد برگزار شد و تدوین چشم انداز حرکت های جهادی کشور و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت های جهادی از مهمترین دستاوردهای آن محسوب می شود. هدف اصلی از برگزاری دومین هم اندیشی اندیشه ورزان جهادگر نیز، به جریان انداختن سند چشم انداز حرکت جهادی در بیش از 1800 گروه جهادی کشور است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان