کد خبر: ۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

هفته‌نامه ماهرویان توقیف شد

صاحب‌ امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه سراسری «ماهرویان» گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه 17 بهمن ماه سال جاری خود، هفته‌نامه ماهرویان را توقیف و از ادامه انتشار آن جلوگیری کرد.

عبدالرسول خلیفه یک‌شنبه‌ شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 روز پس از صدور حکم توقیف این هفته‌نامه، رونوشت نامه توقیف هیئت نظارت بر مطبوعات تحویل دفتر توزیع و پخش این نشریه در شیراز شد.

وی ادامه داد: در رونوشت نامه ارسالی هیئت نظارت بر مطبوعات، بدون اشاره به موارد تخلف این هفته‌نامه از ماده یا مواد قانون مطبوعات آمده‌ است: «در سی و هفتمین جلسه از سیزدهمین دوره هیئت نظارت بر مطبوعات گزارش تخلفات هفته‌نامه «ماهرویان» از حدود مطبوعات مطرح و مقرر شد ضمن توقیف این نشریه به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات مصوب 22/12/1364 و اصلاحات بعدی آن، مراتب برای پیگرد قانونی ارسال می‌شود.»

وی تصریح کرد: عرف و روال تصمیمات قانونی هیئت نظارت بر مطبوعات برای توقیف یک نشریه، تذکرات و اخطارهای متعدد هیئت نظارت به نشریه متخلف است که اصرار بر انجام آن پس از تذکرات متعدد موجب توقیف نشریه می‌شود، در حالی که هفته‌نامه ماهرویان در هشت سال فعالیت مطبوعاتی خود تنها دو تذکر از سوی هیئت نظارت دریافت کرده که اولی درباره تیتر یک گزارش و دومی پیرامون محل چاپ نشریه بوده است.

خلیفه بیان داشت: توقیف هفته‌نامه «ماهرویان» توسط هیئت نظارت بر مطبوعات آن نیز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و سال نو، یک اقدام شتاب‌زده به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها و شکایات متعدد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس علیه نشریه ماهرویان به هیئت نظارت بر مطبوعات موجب توقیف این هفته‌نامه شد چرا که مسئولان ارشاد فارس از آغاز فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای هفته‌نامه ماهرویان در استان فارس از اواسط تابستان امسال تا همین اواخر، با تهدیدات شفاهی و غیر منطقی خود همواره خواستار عدم انتشار نشریه و مانع فعالیت آن در این استان بودند.

مدیر مسئول هفته‌نامه ماهرویان افزود: تهدیدات شفاهی و غیر قانونی مسئولان ارشاد فارس تا جایی پیش رفت که یکی از مسئولان این این اداره کل به اینجانب اعلام کرد تا هفته‌نامه را توقیف نکند، دست بردار نخواهد بود.

وی گفت: از مسئولان فرهنگی استانی که داعیه پایتخت فرهنگی را دارند، برخورد خصمانه و تهدیدآمیز و غیر فرهنگی علیه یک مطبوعه جای بسی تاسف و شگفتی است. 

وی تصریح کرد: با تعطیلی این نشریه، بیش از 30 نفر از کار خود برکنار ‌شدند و به خیل بیکاران جامعه پیوستند.

در ادامه مازیار فرهی سردبیر این نشریه با انتقاد از عملکرد مسئولان فرهنگی کشور گفت: از مدت‌ها پیش که کارشکنی‌های مدیران و حتی کارمندان جزء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شروع شد، تخلفات بی‌شمار این اداره کل را به گوش وزارت ارشاد و سازمان بازرسی کشور رساندیم، اما هرگز گوش شنوایی نیافتیم تا در نهایت برخی غرض‌ورزی‌های شخصی منجر به ایستادن چرخه فرهنگی یک نشریه در پایتخت فرهنگی کشور شد که جز ابراز تاسف برای خودمان و 30 کارمند بیکار شده کاری دیگر از دستمان ساخته نیست و ما تا امروز هرگز از حد آزادی پیش‌بینی شده مطبوعات پا را فراتر نگذاشته‌ایم و انصاف نیست اینگونه با مطبوعات پلیسی برخورد کنند.

وی بیان کرد: ما هنوز نمی‌دانیم چرا و به چه دلیل توقیف شده‌ایم و یک نشریه دلیلی ندارد که خودش را به مسئولان ببازد و تریبون آنها باشد و اگر از اطاعت سر باز زند اینگونه توقیف شود.

به گزارش فارس، هفته‌نامه سراسری ماهرویان فعالیت مطبوعاتی خود را از تیر ماه 1383 در استان‌های جنوبی کشور آغاز کرد و در هشت سال در گستره استان‌های بوشهر، خوزستان و فارس و تهران منتشر می‌شد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان