کد خبر: ۲۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

بيش از 250 هزار كارت براي نماينده نامزدها توزيع شد

عضو هيات مركزي نظارت بر نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از توزيع بيش از 250 هزار كارت براي نماينده نامزدهاي انتخابات خبر داد.

عباسعلي كدخدايي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: شوراي نگهبان طبق قانون وظيفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و ما در اجراي اين امر، از چند روز گذشته اقدامات لازم را انجام داده‌ايم تا امروز نظارت جامع و موثري داشته باشيم.

عضو هيات مركزي نظارت بر نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شوراي نگهبان در سراسر كشور ناظرين آموزش‌ديده‌اي دارد كه از ساعات پيش از شروع راي‌گيري در شعبه‌هاي اخذ راي حضور داشته باشند و در تمام روند اجراي انتخابات نظارت كامل دارند. ناظرين ما بين 3 تا 6 نفر در پاي هر صندوق راي حضور دارند تا اگر مطلبي وجود داشته باشد پيگيري كنند.

وي افزود: اگر لازم باشد كه شهروندان هم نكته‌اي را در پاي صندوق‌هاي راي تذكر دهند، مي‌توانند به ناظرين ما مراجعه كنند و آنها نيز اين موارد را منتقل مي‌كنند و اگر لازم باشد با همكارانمان در وزارت كشور هماهنگ مي‌كنيم تا آنها نسبت به رفع مشكلات احتمالي اقدام كنند.

كدخدايي همچنين در باره حضور نمايندگاني از سوي ناكزدهاي انتخابات تصريح كرد: 207 حوزه انتخابيه و حدود 47 هزار و 300 صندوق راي در سراسر كشور داريم و طبق قانون، داوطلبان مي‌توانند نمايندگاني داشته باشند و به همين منظور بيش از 250 هزار كارت نماينده نامزدها نيز توزيع شده است تا نامزدها نيز اطمينان حاصل كنندكه روند انتخابات صحيح و سالم پيش مي‌رود.

وي در پايان اظهار كرد: از فردا به تدريج آمار نفرات انتخاب شده اعلام مي‌شود و ما به سمت بررسي شكايات و اعتراضات خواهيم رفت و ان‌شاء‌الله نتيجه پاياني را به مردم اعلام مي‌كنيم.

انتهاي پيام

نظرات بینندگان