کد خبر: ۲۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

7 میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های شهر

معاون اجرایی شهرداری شیراز گفت: اجرای قانون نچسباندن پوسترهای کاندیداهای مجلس بر دیوارهای فضای شهری، 7 میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های شهر را به دنبال داشت.

رمضان امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در دوره‌های قبل و تبلیغات کاندیداها، چسباندن تبلیغات به دیوارها، خسارت‌های بسیاری به مبلمان شهری وارد می‌کرد.

امینی تصریح کرد: هر زمانی که انتخابات داشتیم حداقل یک ماه پس از آن به جای اینکه ماموران شهری انرژی خود را روی هرس کردن درختان و نظافت شهر اختصاص دهند کاردک به‌دست روی در و دیوارها بودند.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی به سمتی برویم که شاهد ضد تبلیغات که نمونه بارز آن نوشتن شماره تلفن‌ها بر روی در و دیوارها است نیز باشیم.

وی ادامه داد: تنها در انتخابات مجلس هشتم 80 تا 90 میلیون تومان در بخش نیروها هزینه شد و هزاران نیرو نیز برای یک ماه به کارگیری شدند.

امینی ابراز داشت: با صرفه‌جویی که در تبلیغ‌های غیرمجاز اتفاق افتاد می‌توان بخش عمران و آبادانی شهر را توسعه داد.

معاون اجرایی شهردار شیراز با بیان اینکه امیدواریم در انتخاب‌های آینده نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای تبلیغاتی در قالب استندها و باکس‌های ویژه در حال طراحی و نصب است که از این پس تبلیغات نامزدها بر روی این استندها انجام می‌گیرد.

امینی در پایان گفت: باید از فهم، شعور و درک مردم قدردانی کرد که از چسباندن تبلیغات نامزدهای انتخابات به در و دیوارهای شهر خودداری و همکاری خوبی با شهرداری داشتند.

به گزارش فارس، در عین حالی که معاون شهردار شیراز چسباندن تبلیغات بر روی دیوارهای شهر را منکر می‌شود، شهروندان شیرازی شاهد تخریب دیوارهای شخصی و چسباندن پوستر بر روی آن‌ها به نحو بسیار نامطلوب توسط برخی از طرفداران کاندیداها بوده‌اند و به یقین به این افراد رای نداده‌اند.

همچنین بیشترین آسیب به منظر شهری و در و دیوار منازل شخصی مردم توسط دستگاه‌های اجرایی از قبیل آب، برق، گاز و ... صورت می‌گیرد که به منازل به ویژه نوساز شهروندان رحم نمی‌کنند و با خطوط سیاه و بدمنظر اعداد و ارقام و علامت‌های مربوط به خود را می‌نویسند و اعصاب مردمان شهرنشین را خط‌خطی می‌کنند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان