کد خبر: ۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی:دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی ،استراتژی شوم استكبار جهانی است

تهران- رییس مجلس شورای اسلامی از دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی به عنوان یكی از استراتژی های شوم استكبار جهانی و در راستای منزوی كردن جمهوری اسلامی یاد كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ،\' علی لاریجانی \' به عنوان نخستین میهمان ویژه اجلاس یازدهم چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با شكوهمند دانستن حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آن را پدیده ای مبارك دانست.

وی با ارایه تحلیلی از وضعیت اقتصادی كشور و نقشه های دشمنان در تحریم های كشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی به بهانه جویی های این كشورها و از جمله مساله انرژی هسته ای اشاره كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی وضعیت جمهوری اسلامی را در بین كشورهای منطقه و همسایه، وضعیت مطلوبی خواند و استراتژی نظام در برخورد با مسایلی كه در این كشورها اتفاق می افتد، تیزهوشانه و همراه با دقت عمل و براساس تصمیمات داهیانه مقام معظم رهبری دانست.

لاریجانی در بعد مسایل فرهنگی نیز به نقاط قوت فرهنگ اسلامی و نقش علما و حوزه های علمیه در فرهنگ سازی از اهمیت ویژه برخوردار دانست و این نقش را نقطه ثقل ترویج فرهنگ دینی قلمداد كرد وافزود: برای برخورد با تهدیدات و تهاجم فرهنگی و به ویژه عرفان های كاذب نباید از این امتیاز ویژه یعنی نقش علما و حوزه های علمیه غفلت كرد.

وی در ادامه در تبیین وضع اقتصادی كشور به تولید ناخالص ملی، وضعیت ضریب جینی، حركت و گرایش توسعه به سمت نقاط محروم و خودكفایی اقتصادی كه باعث پیشرفت كشور می شود اشاره نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به پیشرفت های علمی و تكنولوژی اشاره و نقش دولت های مختلف كه از ابتدای تاسیس نظام جمهوری اسلامی در این زمینه انجام داده اند را مهم برشمرد و آن را مرهون تدابیر حكیمانه رهبر معظم انقلاب دانست.

لاریجانی یكی دیگر از دستاوردهای دولت و نظام را طرح مسكن مهر و خروج زمین از سبد كالا به عنوان یك طرح خوب و تاثیرگذار قلمداد كرد.

همچنین مشكلاتی مانند وضعیت بیكاری و تورم را از مسایلی دانست كه همت تمام مسوولان را در جهت رفع یا كاهش آن می طلبد.

انتهای پیام/33

نظرات بینندگان