کد خبر: ۲۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰

توزيع ميوه با نرخ مصوب از روز شنبه

توزيع سيب و پرتقال براساس برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي دولت، با نرخ مصوب از روز شنبه در سراسر كشور آغاز مي شود.


يكي از اقلامي كه در ايام پاياني سال با افزايش شديد تقاضا از سوي مردم مواجه مي شود، سيب و پرتقال است كه بر اين اساس، همه ساله دولت تلاش دارد تا اين اقلام را با قيمت مصوب و مناسب، در اختيار مردم قرار دهد.
امسال نيز همانند سال هاي گذشته، كار ذخيره سازي ميوه از مدتها قبل آغاز شده و به گفته مسئولان، وضعيت توليد اين اقلام در كشور نيز در شرايط مناسبي قرار داشته است، به نحوي كه امسال براي اولين بار طي سالهاي گذشته، تعرفه واردات ميوه نيز اگر چه هر سال در 15 بهمن ماه تا 15 ارديبهشت ماه، صفر مي شد، اما امسال اين اتفاق رخ نداد و اگر مصوبه اي هم در اين رابطه وجود داشته باشد، همانند سالهاي گذشته در معرض مانور مسئولان در اطلاع رساني قرار نگرفت.
به گزارش مهر، محمدعلي ضيغمي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اجازه توزيع ميوه هاي تنظيم بازاري كه شامل سيب و پرتقال است، به تمامي استانها از 20 اسفندماه داده شده است و اميدواريم كه با توزيع آن بتوان نياز مردم را تامين كرد.
وي مي افزايد: ميوه هاي تنظيم بازاري امسال به صورت بسته بندي و با كيفيت مناسب هستند كه در هر استان با قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار، توزيع خواهد شد.
يداله صادقي، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نيز گفت: آمادگي توزيع سيب و پرتقال تنظيم بازاري براي تامين مايحتاج مردم در ايام پاياني سال از شنبه 20 اسفند ماه وجود دارد، ولي اگر آرامشي كه هم اكنون بر بازار ميوه حاكم است، تداوم يابد، ممكن است در توزيع ميوه تنظيم بازاري تأخير ايجاد شود تا تعادل بازار برهم نخورد.
وي مي افزايد: البته همه چيز براي توزيع ميوه از روز شنبه آماده است، اما ممكن است كه توزيع ميوه علاوه بر اينكه تعادل بازار را برهم زند، مورد اقبال مردم هم قرار نگيرد، بنابراين ممكن است چند روزي عرضه ميوه به تأخير افتد.
رضا كرمي، معاون بازرسي شوراي اصناف كشور نيز در اين رابطه مي گويد: بازرسان اصناف با تشديد اقدامات كنترلي و نظارت بر نرخ هاي عرضه شده و فاكتورهاي خريداري شده؛ به شدت و با هرگونه تخلف برخورد و متخلفان را به سازمان تعزيرات معرفي مي كنند.
وي با بيان اينكه دست چين كردن ميوه و فروش آن با نرخ متفاوت، تخلف محسوب مي شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره 124در سراسر كشور و 77500709 بازرسي اصناف در تهران تماس حاصل كنند.
موز شب عيد
كيلويي 1550 تومان
ستاد تنظيم بازار براي تامين موز مورد نياز مردم در ايام پاياني سال مصوب كرد: سقف قيمتي موز مرغوب درجه يك براي مصرف كنندگان 1550تومان تعيين شود.
به گزارش مهر، صدراله نياوراني نايب رئيس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان ميوه و محصولات كشاورزي با تائيد اين خبر گفت: دولت تصميم گرفته است تا براي تنظيم بازار شب عيد و تأمين مناسب و با قيمت متعادل موز براي مصرف كنندگان در اين ايام، از تاريخ 25 اسفند ماه سال جاري تا 20 فروردين ماه سال 91، قيمت هر كيلوگرم موز مرغوب درجه يك براي فروش واردكنندگان به عمده فروشان 1300تومان، قيمت فروش عمده فروشان به خرده فروشان 1400 تومان و قيمت فروش به مصرف كنندگان 1550تومان باشد.
وي افزود: اين قيمت حداقل كاهش 30 تا 40درصدي را نسبت به قيمت فعلي موز در سطح بازار دارد كه اميد مي رود موز مناسب با كيفيت از طريق ميادين ميوه و تره بار و شبكه هاي توزيع تعيين شده در اختيار مردم قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: قيمت هاي تعيين شده سقف قيمتي است و فروش به نرخي بالاتر از ارقام مذكور تخلف است و مردم بايد مراتب را به سازمان تعزيرات حكومتي و بازرسان صنفي و سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام كنند تا با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان