کد خبر: ۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

وضعیت حقوق زنان در آمریکا

آمار خشونت و تجاوز عليه زنان جامعه همچنان بالاست و به طور ميانگين تخمين زده مي شود در حال حاضر 17 درصد از آنها قرباني تجاوزگري ها هستند.

گسترش تجاوز به زنان در ارتش آمريكا به يك بحران تبديل شده است.
روزنامه نيويورك تايمز در شماره ديروز خود نوشت: «آمار خشونت و تجاوز عليه زنان جامعه همچنان بالاست و به طور ميانگين تخمين زده مي شود در حال حاضر 17 درصد از آنها قرباني تجاوزگري ها هستند».
گزارش پنتاگون در مورد تجاوز به زنان در ارتش اين كشور در حالي مقارن با روز جهاني زن منتشر شده است كه رسانه هاي غربي در چند روز اخير به شدت درباره وضعيت زنان در كشورهاي اسلامي دست به سياه نمايي زده اند.
اين روزنامه با اشاره به گسترش روزافزون آمار آزار و اذيت جنسي زنان در ارتش، آمارهاي سال 2006 در اين زمينه را يادآوري كرده و مي افزايد: «در اين سال بين 23 تا 33 درصد از زنان ارتش آمريكا مورد تجاوز قرار گرفته بودند اما آمارهاي اخير پنتاگون پيرامون آزار و اذيت جنسي در سال 2010 تا 2011 عدد 65 درصد را نشان مي دهد كه نشان از رشد عجيب آن است».
در ادامه اين گزارش به مشكلات و موانع پيش روي قربانيان چنين اشاره شده است: «بسياري از قربانيان مي ترسند به جايي شكايت كنند و لئون پانه تا، وزير دفاع آمريكا تخمين زده است كه شمار آزار و اذيت هاي جنسي در سال 2011 توسط اعضاي ارتش آمريكا به 19 هزار مورد برسد».
به نوشته اين روزنامه آمريكايي؛ در سال 2010 كمتر از 21 درصد قربانيان آزار و اذيت جنسي به دادگاه مراجعه كرده اند، چرا كه يكي از عمده مشكلات آنها موانعي است كه سيستم قضايي پيش روي آنها قرار مي دهد، به همين دليل حدود 6 درصد آنها به خاطر اينكه از پيگيري كارها و اصلاح امور نااميد شده اند ناچار به ترك كار خود در ارتش شده اند.
در پايان اين سرمقاله آمده است: « به هر حال شرايط براي زناني كه از يك سو قرباني تجاوز همكاران خود شده اند و از سوي ديگر مي خواهند شغل خود را از دست ندهند بسيار بد است زيرا مجبورند با متجاوزين به خود در يك جا كار كنند و با وجود آنكه اوضاع هر روز بدتر مي شود پنتاگون اصرار دارد كه مي تواند خود را اصلاح كند». ظاهرا دولتمردان گاوچران آمريكايي كه خون اجداد خويش يعني دزدان دريايي انگليسي و اسپانيايي را در رگ هاي خود دارند، زنان را «بشر» نمي دانند! كه اينگونه وحشي گري ها را «نقض حقوق بشر» تلقي كنند!

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان