کد خبر: ۲۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

یک ایرانی رکورد گینس را شکست

شناگر ایرانی توانست پس از 85 روز شنا کردن در آب های خلیج فارس رکورد گینس را بشکند.

محمد حسین کبادی که شنای خود را از استان هرمزگان آغاز کرده دیروز پس از طی کردن مسیر 30 کیلومتری دهانه اروند رود تا یادمان شهدای عملیات والفجر هشت اروندکنار شکستن رکود جهانی به شنای خود در این یادمان پایان داد. او پس از 85 روز و طی کردن مسیر یک هزار و 100 کیلومتر توانست این رکورد جالب را بزند.

وی تمام مسیر را به طور انفرادی و داخل یک محفظه فلزی طراحی شده از سوی متخصصان برای حفظ ایمنی و جلوگیری از حملات و آسیب های احتمالی جانوران دریایی شنا کرده است.

طرح شناگر خلیج فارس از جمله طولانی ترین مسافت و رکوردهایی است که در تاریخ رشته ورزشی شنای آب های آزاد در جهان و برای نخستین بار از سوی یک شناگر ایرانی مسلمان و در حوزه خلیج فارس به مرحله اجرا در آمده و در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت خواهد شد.

پیش از این شناگری از کشور اتریش با طی مسافت 700 کیلومتر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده بود.

شناگر و رکورد شکن کتاب گینس هدف از شنای طول خلیج فارس را اعلام شعار خلیج همیشگی فارس و پیام صلح و دوستی مردم ایران برای مردم جهان دانست و گفت: طرح شنا در خلیج فارس یک طرح ملی با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی نسبت به کمرنگ شدن نام همیشگی خلیج فارس و تغییر آن با نام جعلی خلیج عربی در نقشه های جغرافیایی، مکاتبات ادبیات سیاسی و اذهان عموم مردم است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان