کد خبر: ۲۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

بیش از نیمی از اروپا با تحریم‌ نفت ایران مخالف است

نتایج نظرسنجی یک موسسه آلمانی حاکی از آن است که ۶۹ درصد از مردم اروپا با تحریم نفت ایران به شدت مخالف هستند.

نتایج نظرسنجی "موسسه آلمانی مارشال" که یک نظرسنجی تلفنی در بین روزهای ۲۵ تا ۲۸ ژانویه برگزار کرد و بیش از ۳ هزار نفر از کشورهای اروپایی "اتریش"، "انگلیس"، "فرانسه"، "آلمان"، "ایتالیا"، "لهستان"، "سوئد" و "اسپانیا" در آن شرکت کردند، اعلام کرد که ۶۹ درصد از مردم اروپا مخالف تحریم نفت ایران هستند.

بر اساس این گزارش، وزاری خارجی اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه به توافق رسیدند تا واردات نفت از ایران را ممنوع و دارایی‌های بانک مرکزی ایران در سراسر اتحادیه اروپا را مسدود کنند و قرار است که این تحریم‌ها از اول ژوئیه ۲۰۱۲ اجرایی شود.

به دنبال تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم‌ نفت ایران و به دنبال آن اقدام کشورمان در راستای متوقف کردن فروش نفت به شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی، قیمت نفت به طور دائم در سال جاری افزایش پیدا کرد.

چند روز پیش نیز روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از افزایش فشارهای عمومی بر "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس و "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به خاطر افزایش قیمت سوخت در کشورهای آمریکا و انگلیس خبر داد و افزود احتمال دارد مقامات آمریکا و انگلیس تصمیم بگیرند به منظور مهار قیمت نفت خام و کاهش فشارهای عمومی از ذخایر نفتی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان