کد خبر: ۲۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۱

تعیین تكلیف واگذاری زیرمجموعه های شركت ملی گاز ایران

شركت مادرتخصصی ملی گاز ایران دارای 44 شركت تابعه است كه سه شركت آن از مشمول واگذاری خارج و 41 شركت در گروه دوم قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی طبقه بندی و تعیین تكلیف شده اند.

كارگروهی در ستاد شركت ملی گاز ایران به منظور پیگیری منسجم اقدام های مرتبط با خصوصی سازی تشكیل شده كه واگذاری طرح پالایش گازبیدبلند\'2\' به استناد جزء 2 بند (ح) ماده 19 قانون به صورت مشاركت و 80 درصد به شركت انرژی سپهر از جمله تصمیم های متخده آن است.

همچنین براساس تصمیم این كارگروه 31 شركت گاز استانی، شركت های بازرگانی گاز ایران و گازخودرو به هلدینگ(مادرتخصصی) تبدیل و شركت توزیع گاز ایران را تشكیل خواهند داد و 40 درصد سهام آن بابت سهام عدالت ، 20 درصد در مالكیت دولت و 40 درصد جهت ارایه در بورس یا فرابورس قرار خواهد گرفت.

همچنین ارایه 100 درصد سهام شركت های پالایش گاز سرخون، بیدبلند\'1\' ، پارسیان و فجر جم به بورس یا فرابورس در سازمان خصوصی سازی در حال انجام است.

براساس اطلاعات دریافتی از شركت ملی گاز ایران و به استناد تصمیم های كارگروه یادشده، سه شركت مهندسی و توزیع گاز ایران، ذخیره سازی گازطبیعی و صادرات گاز ایران به مدیریت تبدیل خواهند شد.

براین اساس تمامی شركت های زیرمجموعه شركت ملی گاز ایران كه مشمول واگذاری هستند، تعیین تكلیف شده اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان