کد خبر: ۲۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱

تجمع کاروان جهانی الی بیت المقدس در برابر سفارت اسرائیل در آنکارا

شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس بلافاصله پس از ورود به پایتخت ترکیه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا تجمع و تظاهرات کرد.

شاخه آسیایی این کاروان بعد از ظهر امروز وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد و با عبور از خیابان های مرکزی این شهر به همراه مردم ترکیه در مقابل محل اقامت سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه تظاهرات کرد.

بنابر این گزارش در این راهپیمایی که پرجم بیست متری فلسطین به اهتزاز درآمده بود، به پنج زبان فارسی، اردو، ترکی، انگلیسی و عرب شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی داده شد.

در این راهپیمایی احمد فاروق مسئول سازمان «مظلوم در» ترکیه ضمن خوشامدگویی به کاروان جهانی الی بیت المقدس به وحدت شیعه و سنی و ملل مختلف در این  کاروان اشاره کرد و آن نقطه مهم این کاروان دانست.

همچنین در این مراسم فیروز میتی بورالا رئیس شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس در سخنانی گفت: این کاروان برای آزادی فلسطین، بیت المقدس، مسجد الاقصی و قبه الصخره عازم مرزهای فلسطین اشغالی است.

وی با تشکر از مردم ترکیه در ایگدیر، ارزروم و آنکارا که به استقبال این کاروان آمدند، افزود: به شهدای کشتی ماوی مرمره که با خون خود موجب شکسته شدن حصر غزه شدند درود می فرستم.

میتی بوروالا با اشاره به اسامی کشورهای آسیایی حاضر در این کاروان گفت: راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس از همه دنیا و از همه ادیان و مردم بی دین اما آزاده برای آزادی فلسطین حرکت کرده است.

وی افزود: ما پیام و سلام گاندی، سوکارنو و امام خامنه ای و پیام یک میلیون مردم مقاوم و آزادی بخش را به همراه خود به آنکارا آورده ایم.

رئیس شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس با اشاره به اختلاف یهود و صهیونیسم، تاکید کرد: ما بین یهود و صهیونیسم اختلاف می گذاریم و یهودیان از همراهان ما در کاروان جهانی الی بیت المقدس هستند.

وی همچنین با اشاره به انقلاب های عربی و بیداری ملت های منطقه، افزود: ملت های عربی با ما هستند و این تغییر در منطقه آغاز شده و باید به فلسطین برسد و ما به زودی فلسطین و بیت المقدس را آزاد خواهیم کرد.

میتی بوروالا با اشاره به حضور یک میلیون نفر در راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس، گفت: از ترکیه می خواهم که همانطور که با حرکت کاروان آزادی و کشتی ماوی مرمره در منطقه تغییر ایجاد کردند اینبار نیز با ما همراه باشند.

همچنین ابونفل از اعضای اندونزیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس، با اشاره به اشغال فلسطین و رفتار اشغالگرانه صهیونیستها گفت: ما به عنوان مسلمانان مخالف اشغالگری هستیم.

وی افزود: مسجد الاقصی تنها از آن فلسطینی ها نیست بلکه برای همه مسلمانان و آزادگان جهان مقدس است و ما مردم اندونزی و مسلمانان جهان قیام خود را جز با آزادی فلسطین متوقف نخواهیم کرد.

همچنین حمید دیانت از اعضای ایرانی کاروان در سخنانی با بیان اینکه ایرانی ها تجمعات بسیاری علیه اسرائیل داشته و دارند، گفت: این تجمع در برابر سفارت اسرائیل تاریخی به یاد ماندنی اولین و چه بسا آخرین تجمع ما در برابر اینچنین مکانی است که فراموش شدنی نیست.

وی خطاب به مسئولان رژیم صهیونیتسی افزود: همانطور که خون شهیدان ماوی مرمره سیل خروشان کاروان های شکست حصر غزه را ایجاد کرد و موجب اوضاع بهتری برای مردم غزه شد، اینک این کاروان در ادامه راه خون های ریخته شده در روز نکبت است تا بیت المقدس را آزاد کند.

دیانت همچنین خطاب به مردم فلسطین تاکید کرد: ما که همیشه شما را حمایت کرده اینبار به سوی شما می آییم و از طرف ملت های آزاده و ملت های آسیا اعلام می کنیم که علیرغم تحریم ها و تهدید ها و جنایات اسرائیل تا آخرین لحظه در کنار شما بوده و تسلیم نخواهیم شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان