کد خبر: ۳۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

کشف 2 میدان جدید نفتی در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جزئیات کشف دو میدان جدید در استان خوزستان را اعلام کرد.

هرمز قلاوند گفت: پس از انجام عملیات لرزه نگاری بر روی میادین زیلایی و آبتیمور و به دنبال آن تفسیر داده های لرزه ای توسط کارشناسان متعهد و ولایتمدار مناطق نفت خیز جنوب در بخش فنی، وجود طاقدیس های جدیدی در مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان به اثبات رسید.

وی افزود: در یال جنوبی طاقدیس اصلی آبتیمور با حفاری چاه شماره 50، مشخص شد که مخزن جدیدی به ابعاد 3 کیلومتر در 10 کیلومتر وجود دارد که ضخامت لایه نفتی آن 200 متر است.

قلاوند ادامه داد: نفت این مخزن مشابه نفت آبتیمور است که با توسعه حفاری ها حجم ذخایر آن به طور کامل مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: همچنین در منطقه زیلایی مجاور شهر مسجدسلیمان در یال شمالی طاقدیس زیلایی، 7 طاقدیس جدید نفتی و گازی کشف شد که وجود نفت و گاز حداقل در 2 طاقدیس با حفاری چاه های 15 و 16 به اثبات رسید.

وی افزود: ابعاد این مخازن در حد 3 کیلومتر در 8 کیلومتر است و حجم گازی که در آنها وجود دارد معادل 80 میلیارد متر مکعب است.

قلاوند اضافه کرد: با توسعه حفاری های جدید در آینده، 5 طاقدیس مجاور یال شمالی این میدان را هم حفاری خواهیم کرد و به بهره برداری خواهد رسید و ان شا الله از حمایت های بیدریغ شرکت ملی نفت ایران برای توسعه حفاری ها برخوردار باشیم.

وی تصریح کرد: این کشفیات تاثیر بسزایی در رویکردها، مناسبت ها و معادلات بین المللی به نفع کشور خواهد داشت و این موفقیت را به مردم غیور ایران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تبریک گفته و از همکاران سختکوش خود در مناطق نفت خیز جنوب به خاطر کشف این مخازن تشکر و قدردانی می کنم.

میدان آبتیمور در فاصله 25 کیلومتری غرب اهواز بین دو میدان مهم نفتی منصوری و اهواز قرار دارد و میدان نفتی زیلایی نیز در 115 کیلومتری شمال اهواز واقع است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان