کد خبر: ۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

شيراز ميزبان همايش خليج فارس از پارس تا فارس

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: همایش خلیج فارس از پارس تا فارس در شیراز برگزار می‌شود.

محمد علی رنجبر یک‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش خلیج فارس از پارس تا فارس در روز هفدهم اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس ابراز داشت: این همایش با سه محور استنادی، علمی و هنری با هدف مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، انجمن دوستداران حافظ، انجمن معماران ایران و انجمن دوستداران میراث فرهنگی در شیراز برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه علمی دو تن از اساتید برجسته پیرامون مناسبت‌های جغرافیایی و تاریخی خلیج فارس به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در حوزه استنادی نیز نمایشگاه اسناد با نگاه صیانت از نام خلیج فارس در اسناد برپا می‌شود.

رنجبر ادامه داد: در این نمایشگاه اسناد گوناگون از دوران مختلف با هدف نمایش مستند تاریخی در قالب نام خلیج فارس به نمایش گذاشته می‌شود که نقشه‌ای متعلق به قرن شانزدهم میلادی از جمله این اسناد است.

وی تصریح کرد: اسنادی نیز مربوط به مصوبات هیئت دولت از سال 43 تا سال 61 در راستای صیانت از نام خلیج فارس به نمایش در می‌آید و همچنین بخشنامه‌ای از شهید رجایی که در آن از تمام دستگاه‌ها خواسته شده نام خلیج را به تنهایی به کار نبرند برای بازدید علاقمندان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس اضافه کرد: اجرای موسیقی سنتی از بوشهر و شعرخوانی با محتوای خلیج فارس از برنامه‌های دیگر این همایش است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان