کد خبر: ۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

شروع‌به‌كارتيم‌هاي‌امربه‌معروف‌تاپايان‌خردادماه‌درشيراز

دبير ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر فارس از شروع به كار تيم‌هاي امر به معروف و نهي از منكر تا پايان خردادماه سال جاري در شيراز خبر داد.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام عبدالرضا خوشنويس،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه فارس، در اين خصوص گفت: تا پايان خردادماه سال جاري تيم‌هاي امر به معروف و نهي از منكر كار خود را از خيابان‌ها و مصلاهاي نماز جمعه شروع خواهند كرد.

وي با بيان اينكه هم اكنون در 22 شهر استان،هسته‌هاي امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد كه به انجام امر به معروف مي‌پردازند، افزود: در استان 5 شهر منتخب جهت تشكيل هسته‌هاي امر به معروف و نهي از منكر داريم كه در آن گروه‌هاي امر به معروف به صورت غليظ‌تري به انجام وظيفه مي‌پردازند كه شامل اقليد،‌ سپيدان، زرين دشت، گراش و امسال نيز شهر شيراز است.

دبير ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر فارس ادامه داد: اين ستاد در نظر دارد تا يك گروه ويژه ماه محرم و رمضان را در سطح استان راه‌اندازي كند كه در آن تيم‌هاي امر به معروف، با توجه به آسيب‌هاي موجود، به امر به معروف مي‌پردازند مثلاً‌ در دسته‌هاي عزاداري از اختلاط زن و مرد جلوگيري كنند و يا به افرادي كه با لباس‌هاي عجيب و داراي نوشته‌هاي غيرارزشي حضور مي‌يابند،‌ به صورت نرم تذكر دهند.

حجت‌الاسلام خوشنويس،‌ همچنين با تشريح فعاليت‌هاي ستاد احياء‌ امر به معروف و نهي از منكر گفت:‌ اين داراي 4 عرصه فعاليت شامل ادارات و كارخانجات، تشكل‌ها و اصناف، مساجد و تكايا و مجتمع‌هاي قضايي و انتظامي است.

وي افزود:‌ در هر كدام از اين عرصه‌ها، شورايي تشكيل مي‌شود مانند شوراي ادارات، شوراي اصناف، شوراي مساجد و شوراي مجتمع‌هاي قضايي كه هر كدام از آنان معتمديني را به ستاد احيا امر به معروف استان معرفي مي‌كنند.

دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر فارس ادامه داد: اين ستاد به معتمدين معرفي شده از سوي شوراها، آموزش‌هاي امر به معروف و نهي از منكر و تذكر لساني فرا مي‌دهند.

حجت الاسلام خوشنويس با بيان اينكه 33 روش امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد، تأكيد كرد: شعار ما طبق فرمايش مقام معظم رهبري خطاب به مردم «بگوييم و بگذريم» است يعني كساني كه مي‌خواهند در اين عرصه فعال باشند طبق فرمايش ايشان، امر به معروف نرم و شيرين انجام مي‌دهند.

وي اضافه كرد: پس از آموزش معتمدين شوراها، از آنها هسته‌هاي امر به معروف و نهي از منكر تشكيل مي‌دهيم كه در فضاي مورد نظر ما شروع به امر به معروف و نهي از منكر مي‌كنند.

دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر ادامه داد: براي تسهيل كار از بسيج و هيئات مذهبي و از ستاد حفاظت اجتماعي نيرو مي‌گيريم و آنها را تيم‌بندي مي‌كنيم و بر اساس زمانبندي خاص و چرخه‌اي آنها جهت تذكر لساني، وارد جغرافيايي مي‌شوند كه در نظر ما است.

حجت الاسلام خوشنويس با بيان اينكه جغرافياي امر به معروف و نهي از منكر به سه دسته،‌ بي خطر، چند خطر و پرخطر تقسيم مي‌شوند، افزود: جغرافياي بي‌خطر مانند نماز جمعه و خيابان‌هاي منتهي به آن در روز جمعه چون مردم براي عبادت مي‌آيند انگيزه گناه ندارند.

وي تصريح كرد: جغرافياي چند خطر در جاهايي مانند بقاع متبركه امامزادگان كه مردم جهت زيارت در آنجا حضور دارند و احتمال گناه كمتر است و جغرافياي پرخطر كه چالش‌ها بيشتر است، مانند پارك‌ها،‌ كوهپايه‌ها، پيست‌هاي اسكي و... كه به فراخور آن جغرافيا و محل خيزش منكرات، متعمدين ما به تذكر لساني مي‌پردازند.

نظرات بینندگان