کد خبر: ۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

نمايندگان قبل از انتخابات بيشتر به سراغ ما مي‌آيند!

مختاری گفت: در حال حاضر معمولاً مجلسي ها بيشتر قبل از انتخابات به سراغ ما مي آيند تا بعد از آن! ما اميدواريم در اين مجلس اين حركت و روند اصلاح و صادقانه شود

به گزارش شیرازه رئيس شوراي اسلامي استان با اشاره به لزوم همراهي مجلس با شوراها در راستاي استفاده از ظرفيت ها و توان بالقوه اين بخش، گفت: خاطره خوشي از مجلس هشتم نداريم زيرا اين مجلس با شورا همگام نبود و مصوبات خوبي در بخش شوراها نداشت. مظفر مختاري افزود: در طول دوران فعاليت مجلس هشتم يا مصوبات پيرامون شوراها دست و پا شكسته بود يا در آنها از اختيارات شوراها كاسته شده بود.

وي تصريح كرد: اميدواريم در مجلس نهم هما نديشي، تعامل و تجزيه و تحليل اصول قانون اساسي پيرامون شوراها از سوي مجلسي ها در دستور كار قرار گيرد تا شوراها روز به روز پوياتر و كوشاتر باشند.

 

شورا را رقيب خود ندانيد!

مختاري خاطرنشان كرد: نقش شوراها در استفاده از امكانات و توانش بالقوه، شناسايي ظرفيت ها و آشنايي نزديك با مسايل و مشكلات مردم و ارائه راهكارهاي خاص غيرقابل انكار است. وي افزود: انتظار ما از دولتي ها نيز اين است كه شوراييان را رقيب خود ندانند و با آنها همراه و همگام باشند.

 

بسياري از طرح هاي شوراييان در كميسيون هاي مجلس ماندگار شد!

رئيس شوراي اسلامي استان به نقش نظارتي اين شورا بر طرح هاي عمراني و عملياتي شدن مصوبات صورت گرفته در سطح ملي پيرامون استان اشاره كرد و اظهار داشت: شوراي اسلامي استان در طول مدت فعاليت خود در اين دوره 18 تفاهمن امه با دستگاه هاي مختلف در راستاي بهبود وضعيت مردم در ابعاد مختلف اجتماعي – آموزشي، بهداشتي و امنيتي منعقد نموده و اين تفاهمن امه را به صورت طرح به شوراي عالي ارسال نموده تا با ارائه به مجلس يا دولت به صورت قانون يا آيينن امه براي سراسر كشور اعمال شود. وي از ظرفيت 8 هزار نفري شوراييان استان و همكاري چشمگير آنها در عرصه هاي مختلف سخن گفت و افزود: بسياري از طرح هاي شوراييان كه در شوراهاي فرادست نيز مطرح شد انعكاس رسانها ي نداشت يا در كميسيون هاي مجلس ماندگار شد.

 

شوراها را كارمند دولت مي دانند!

مختاري در خصوص اين كه در استان شوراها از سوي مديران ارشد استاني مورد توجه قرار مي گيرند، گفت: با آمدن مديريت جديد استان شاهد ايجاد يك آرامش در فضاي عمومي فارس هستيم و در حال حاضر ارتباطات خوبي ميان شوراييان و مديريت ارشد استان وجود دارد اما از عملكرد دستگاه ها و زيرمجموعه ها رضايت ندارم. برخي دستگاه هاي اجرايي حتي در زيرمجموعه وزارت كشور در استان، شوراها را به نوعي كارمند دولت مي دانند.

 

يك شورا در استان در آستانه انحلال است!

وي در ادامه در خصوص مسايل و مشكلات ايجاد شده از سوي شوراها در بحث انتخاب شهردار در برخي از شهرهاي استان نيز گفت: متأسفانه در اين روند نحوه گرايش و سيكل كار، سليقه ها و نگرش ها سهيم بوده و اين امر باعث شده در برخي شهرها مشكلاتي در باب انتخاب شهردار داشته باشيم. مختاري افزود: در حال حاضر با توجه به مشكلات ايجاد شده در شوراي شهر جويم، اين شورا در آستانه انحلال قرار گرفته است.

 

نمايندگان قبل از انتخابات بيشتر به سراغ ما مي آيند

وي بار ديگر به بحث ضرورت ارتباط شوراييان با مجلسي ها پرداخت و گفت: اين ارتباط بايد دوطرفه باشد، اما در حال حاضر معمولاً مجلسي ها بيشتر قبل از انتخابات به سراغ ما ميآ يند تا بعد از آن! ما اميدواريم در اين مجلس اين حركت و روند اصلاح و صادقانه شود تا كار شورايي در يك مسير قانونمند، شفاف و محكم دنبال شود. مختاري ادامه داد: ما اعتقاد داريم مجلس با پشتوانه شوراها ميت وانند به بسياري از اهداف و تحقق آنها برسند زيرا شوراها با بدنه هاي مختلف اجتماع در ارتباط و تعامل هستند. وي تصريح كرد: ما نيازمند ارتباط با مجلس هستيم و مجلس هم به صورت متقابل به اين مسأله نياز دارد. در اين دوره مجلس بايد بيشتر از توانش و امكانات شوراييان استفاده كند و در اين فضا ارتباطات تنگاتنگي را تعريف نمايد.

 

شوراييان از داشتن گرايش سياسي منع نشده اند

رئيس شوراي اسلامي استان همچنين در خصوص عدم ارائه ليست از سوي شوراها براي معرفي نامزدهاي منتخبي كه داراي روحيه شورايي هستند، گفت: شورا يك مجموعه فرهنگي – اجتماعي است نه سياسي!، لذا تكليفي براي ارائه ليست هاي انتخاباتي يا ورود مستقيم به مسايل سياسي ندارد. مختاري گفت: ورود به سياست سهم مهلكي براي شوراييان است لذا ما توصيه اي براي ورود مستقيم شوراييان به سياست نداريم اگر چه شوراييان از داشتن گرايش سياسي منع نشدها ند و ميت وانند با سلامت نفس در بحث مشاركت هاي اجتماعي از جمله انتخابات همگام باشند.

عصر مردم

نظرات بینندگان