کد خبر: ۳۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱

خريد 250هزار تن گندم از کشاورزان فارس

بخش های دولتی و خصوصی تاکنون 250 هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری کرده اند .

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور در شیراز با اشاره به خرید تضمینی گندم افزود : دولت 200 هزار تن و بخش خصوصی 50 هزار تن گندم از کشاورزان خریده اند که این گندم ها به سیلوهای گندم و کارخانه های تولیدآرد حمل شده است .
آقای رضوی پورافزود : خرید گندم تا اوایل مهر ادامه دارد و گندم های تحویلی در 14سیلوی بخش دولتی و 4 سیلوی فلزی و 10 انبار ماشینی بخش خصوصی ذخیره خواهد شد .
وی با بین افزایش نرخ خرید گندم از کشاورزان گفت : نرخ اعلام شده دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم 420 تومان است .
پارسال گندم به قیمت هر کیلوگرم360 تومان از کشاورزان فارس خریداری می شد .
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور بانک عامل برای اجرای طرح خرید تضمینی گندم را بانک سپه معرفی کرد و افزود: این بانک علاوه بر فعال کردن همه شعبه های خود در فارس برای خدمت رسانی بیشتر به کشاورزان ، شعب موقت و سیار را در مناطق بدون شعبه ایجاد خواهد کرد .
آقای رضوی پور با تاکید بر حمل و نقل مناسب گندم های خریداری شده در موعد مقرر افزود : برای حمل و نقل گندم های خریداری شده به سیلوها و کارخانه های تولید آرد ، اداره کل حمل و نقل و پایانه های فارس کامیون های مورد نیاز را تامین می کند .
امسال بیش از 120 مرکز خرید گندم در فارس ،‌ گندم را از کشاورزان تحویل می گیرند .
40درصد از گندم های خریداری شده از کشاورزان فارسی به استان های یزد ، خوزستان ، اصفهان ، کرمان و تهران ارسال می شود .
برداشت گندم در جنوب فارس از اواسط فروردین آغاز می شود و تیر به پایان می رسد .
برداشت گندم در مناطق شمالی استان فارس هم از اواسط تیرآغاز می شود و شهریور پایان می یابد .
گندم در استان فارس به 2صورت دیم و آبی کشت می شود و سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در این استان در مجموع 465 هزار هکتار شامل 370 هزار هکتار آبی و 95 هزار هکتار دیم است .
آقای خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت : میانگین گندم تولیدی پارسال در فارس 4 و 2 دهم تن بود و پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و600 هزار تن گندم در این استان برداشت شود .
براساس تحقیقات موسسه کنترل و ثبت گواهی ،187 نمونه گندم تولیدی در فارس بررسی شد که پس از آزمایشات تخصصی ، گندم های تولیدی این استان رتبه نخست کمیت و کیفیت را در کشور به خود اختصاص دادند .
فارس 27 سال متوالی است که مقام نخست تولید گندم را در کشور دارد و استان های خوزستان و گلستان مقام دوم و سوم را دارند .

انتهای پیام/20

برچسب ها: فارس ، کشاورزان ، گندم
نظرات بینندگان