کد خبر: ۱۶۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
رئیس جهادکشاورزی فارس تاکید کرد:

ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با شاره به شرایط رطوبتی و وضعیت دمای مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به دلیل بارش‌های اخیر در این استان، بر ضرورت پایش مزارع گندم و مبارزه به‌موقع با این بیماری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پوررئیس جهاد کشاورزی فارس با اشاره به نشانه‌های این بیماری که به‌صورت پودر زردرنگ بر روی برگ‌های گیاه قابل‌مشاهده است، پایش به‌موقع مزارع گندم و سم‌پاشی مناطق آلوده را مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از گسترش این بیماری دانست.

وی افزود: در شمال غرب و غرب استان فارس به دلیل رطوبت و شرایط محیطی مناسب برای رشد و تکثیر این بیماری، اقدام به رصد و کانون کوبی مناطق آلوده شده و خوشبختانه خسارتی به مزارع وارد نشده است.

ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم

دهقان‌پور با بیان اینکه این بیماری قارچی می‌تواند باعث کاهش عملکرد در مزارع گندم باشد، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه بارندگی‌های اخیر توانسته تنش رطوبتی که مزارع گندم با آن مواجه بودند را کم کند اقدام به‌موقع نسبت به مبارزه با این بیماری بسیار بااهمیت است.

وی اظهار کرد: همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خدمت کشاورزان عزیز استان فارس هستند و سم موردنیاز نیز در تمامی فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به‌اندازه کافی مهیا است.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان