کد خبر: ۳۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

پادگان اشرف تخليه و منافقين به ليبرتي منتقل شوند

نماينده سازمان ملل در عراق از دولت عراق خواست تا پادگان اشرف را تخليه و اعضاي گروهك تروريستي منافقين را به كمپ ليبرتي منتقل كنند.

مارتين كوپلر در بيانيه اي كه نسخه اي از آن به خبرگزاري اشرف نيوز منتقل شده، اعلام كرد كه 70تن از كارمندان خود را مسوول نظارت بر روند انتقال و هم چنين بررسي وضعيت حقوق بشر در كمپ ليبرتي كرده است.
وي ادامه داد: از زمان امضاي يادداشت تفاهم ميان سازمان ملل و دولت عراق براي انتقال مسالمت آميز اعضاي پادگان اشرف به كمپ ليبرتي شش ماه گذشته است و نزديك به 2000 تن از اين افراد منتقل شده و تنها 1200 تن از آنها باقي مانده اند.
كوبلر با تاكيد بر اهميت تكميل روند نقل و انتقال اين افراد طي هفته هاي آينده گفت: دولت عراق تنها طرف مذاكره كننده با هيات سازمان ملل درباره سرنوشت ساكنان اشرف و ليبرتي است.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در عراق هم چنين همكاري جهت تكميل روند انتقال را خواستار شد و بر ضرورت سرعت بخشي به تلاش هاي جامعه جهاني براي اسكان فوري اعضاي گروهك تروريستي منافقين در خارج از خاك عراق تاكيد كرد.
در همين حال قاسم الاعرجي از اعضاي فهرست ائتلاف ملي و عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق گفت كه برخي از اعضاي فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي، با گروهك تروريستي منافقين ارتباط دارند. وي ادامه داد كه برخي از سران اين گروهك كه خود را تسليم كرده اند، اعتراف كردند كه با برخي از سياستمداران فهرست العراقيه ارتباط داشتند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان