کد خبر: ۳۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

رضا پهلوی دو روی خود را چگونه نشان می دهد

رضا پهلوي آدم دو چهره اي است كه وقتي با رسانه هاي فارسي زبان مصاحبه مي كند ژست تواضع مي گيرد اما آن روي واقعي خود را در مصاحبه با نشريه فوكوس نشان داد.

کیهان نوشت، پايگاه اينترنتي موسوم به آزادگي كه به عنوان يكي از ترمينال هاي اپوزيسيون در خارج از كشور فعاليت مي كند، ضمن انتشار تحليل فوق تصريح كرد: شايد او فكر نمي كرد گفته هايش در مصاحبه با يك نشريه آلماني زبان در ميان فارسي زبانان منتشر شود. او در مصاحبه با رسانه هاي فارسي زبان اپوزيسيون، خود را يك ايراني ساده جمهوري خواه و مخالف حمله نظامي به ايران نشان مي دهد و هرگز آرزوي تاج گذاري نمي كند اما حالا معلوم شده كه در مصاحبه با فوكوس خود را شاه ايران و در عين حال حامي حمله خارجي به ايران مي داند. او تاج گذاري را نهايت آرزوي خود عنوان مي كند و در حالي كه در محافل ايراني اپوزيسيون خود را بسيار فروتن نشان مي دهد و مي داد، ناگهان وقتي خود را با رسانه خارجي تنها مي بيند، فروتني را به كناري مي نهد و با نهايت غرور و خود شيفتگي، خود را شاه و تنها سياستمدار توانا مي خواند.
نويسنده خاطر نشان كرد: اشتباه نكنيد كسي دشمن رضا پهلوي نيست، با وجود نوع رفتار و عملكرد دوگانه او اصلا نيازي به دشمن ندارد، دشمن ايشان در درون ايشان است و اطرافيان و مشاوريني كه از سياست فقط بخش فريب و دروغش را مي دانند اصرار داشتيم تا آقاي رضا پهلوي خود را در فنجان سلطنت غرق نكند اما متاسفانه اين كار را كرد.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي ايران گلوبال (وابسته به طيف ديگري از عناصر ضد انقلاب فراري) با اشاره به آبروريزي رضا پهلوي نوشت: احتمالا وي تصور نمي كرده كه اين مصاحبه بازتابي در فضاي رسانه اي فارسي زبان داشته باشد و بنابراين هر چه دل تنگش خواسته بر زبان آورده آن چنان كه صراحتي كه در اين مصاحبه به چشم مي خورد در كمتر مصاحبه اي از رضا پهلوي مي توان سراغ گرفت. اما از بد حادثه يك وبسايت فارسي زبان اين مصاحبه را ترجمه كرده است. او در اين مصاحبه خود را پادشاه قانوني ايران مي داند و از حمله به ايران دفاع مي كند.
ايران گلوبال تصريح مي كند: شايسته است آقاي رضا پهلوي و مشاورانش به جاي اين كه منتقدان خويش را آماج آتشبار و ناسزاگويي سازمان يافته سازند، به خود بيانديشند و بگويند كه ايشان، سخنان نادرستي را به زبان رانده و شايد در تب و تاب سياست و بلغمي شدن سوداي فرمانروايي، حرف هايي زده كه اينك از گفتن آن ها پشيمان است. بگذريم كه ايشان حرف دلشان را زده و به آن چه گفته اند، باور دارند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان