کد خبر: ۳۳۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

کارکنان معترض 118 شیراز تهدید به اخراج شدند

عضو هئیت مدیره شرکت مخابرات استان فارس به تهدید کارکنان مرکز 118 پرداخته و گفته اگر کارکنان این مرکز تا آخر این هفته در محل کار خود حاضر نشوند، مجبور هستیم از نیروهای جدید در این مرکز استفاده کنیم.

شیرازه - چند روزی است که کارکنان مرکز مخابراتی 118 شیراز در مقابل استانداری فارس تجمع می‌کنند. آن‌ها مدعی‌اند که پیمانکار جدید شرکت مخابرات با تغییر نوع قراردادها موجب شده است تا عملا دریافتی‌شان در آخر هر ماه کاهش یابد. دریافتی  جدید براساس میزان تماس‌های مردم با مرکز 118  خواهد بود. معترضین معتقدند این نوع قرارداد موجب می‌شود تا 150 تا 200 هزارتومان از دریافتی سابق‌شان کسر شود.

 

اما استدلال پیمانکار جدید برای این تغییر رویه چیست؟ به گزارش ایلنا علی اصغر روزگار یکی از اعضای هئیت مدیره شرکت مخابرات فارس است که از این اقدام پیمانکار جدید حمایت کرده است. او معتقد است: این کار در راستای تعدیل هزینه‌ها صورت گرفته و از سوی دیگر برای انجام هر کاری باید ابتدا قرارداد بسته شود و پیمانکار جدید نیز خواستار قرارداد جدید است و این افراد بر مبنای کاری که انجام می‌دهند و بر اساس پاسخگویی به مردم حقوق دریافت می‌کنند اما بر مبنای نشستن در این مرکز دستمزد دریافت نمی‌کنند!!


این عضو هئیت مدیره حتی به تهدید کارکنان مرکز 118 هم پرداخته و گفته اگر کارکنان این مرکز تا آخر این هفته در محل کار خود حاضر نشوند، مجبور هستیم از نیروهای جدید در این مرکز استفاده کنیم.

 

اما در این میان گفته‌های قنبریان مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس نیز در نوع خود جالب است. او معتقد است «وجود ذهنیت‌های متفاوت نسبت به شیوه قراردادهای جدید موجب بروز این اعتراضات شده و پیمانکار جدید بر اساس مقررات و نظارت اداره کار موظف به عقد قرارداد با کارکنان بوده اما در این نظام جدید میزان پرداخت دستمزد تغییری نکرده و تنها شیوه دریافت حقوق از روزمزدی به کارمزدی یا ساعت مزدی تغییر یافته است.»

این یعنی این‌که اساسا کارکنان مخابرات فقط براساس ذهنیت غلط از قرارداد جدید دست به تجمع مقابل استانداری زده‌اند چرا که در عمل، میزان پرداخت دستمزد به آنان تغییری نکرده است!!!

 

از سویی این گفته قنبریان با گفته‌های روزگار، عضو هئیت مدیره شرکت مخابرات استان فارس نیز هم‌‌خوانی ندارد. قنبریان در حالی از عدم تفاوت دستمزد در قرارداد جدید با قرارداد قبلی سخن می‌گوید که روزگار صریحا گفته است «این افراد بر مبنای کاری که انجام می‌دهند و بر اساس پاسخگویی به مردم حقوق دریافت می‌کنند اما بر مبنای نشستن در این مرکز دستمزد دریافت نمی‌کنند»

 

در هر صورت این ذهنیت غلط کارکنان! (به گفته مدیرعامل) یا ظلم پیمانکار (به گفته معترضین) در شرایط فعلی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب پیگیری می‌شود. به نظر ضروری می رسد تا مسئولین استانداری فارس سریع‌تر به این ماجرا ورود پیدا کنند تا در شرایطی که غول هفت سر گرانی خودی نشان می‌دهد و رسانه‌های ضدانقلاب هم به دنبال سوژه‌ای برای سیاه‌نمایی هستند، قضیه بیشتر از این کش پیدا نکند و حقوق مظلومین این قضیه گرفته شود.

در ادامه برخی از تلاش ضدانقلاب برای برجسته‌سازی این تجمعات را می‌توان مشاهده کرد:






نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ارش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱
0
ببخشيد همه اين سايتها كه فيلتر هست،شما چجوري بازشون كردين؟!!