کد خبر: ۳۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

حفظ و نشر آثار شهداء، چراغ راهي براي نسل هاي آينده است

نهمين جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شهرستان به رياست خازن فرماندار و با حضور حجت السلام و المسلمين علوي امام جمعه كوار و ساير اعضاء در محل سالن اجتماعات غدير فرمانداري برگزار گرديد.

به گزارش شیرازه به نقل از استانداری فارس نهمين جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شهرستان به رياست خازن فرماندار و با حضور حجت السلام و المسلمين علوي امام جمعه كوار و ساير اعضاء در محل سالن اجتماعات غدير فرمانداري برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان كوار، در اين جلسه فرماندار كوار به بحث پيرامون زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا پرداخت و گفت: شهرستان كوار با داشتن سوابق و پيشينه مناسب فرهنگي مي تواند الگويي مناسب براي ولايت مداري، شهادت طلبي و ايثار باشد.

وي اجراي برنامه هاي  متعدد فرهنگي را براي ارج نهادن به مقام والاي شهيدان ضروري دانست و به برنامه هاي اجرائي پيش روي ستاد در آينده نزديك اشاره كرد و گفت تدوين كتاب نقش مردم كوار در دوران دفاع مقدس، تشكيل كارگروه شهدا و اشخاصی كه نقش شناسايي رزمندگان شاخص دفاع مقدس را به عهده دارند، تشكيل كارگروه رزمندگان نظامي و انتظامي، شناسايي رزمندگان ادبي و هنري و تشكيل كارگروه اجتماعي كه هر كدام از اين كارگروه ها تكليف مشخص شده اي دارند، برخی از برنامه های پیشنهادی قابل اجرا در سال 91 توسط اين كارگروه است.

خازن وجود 500 شهيد، يك هزار و 200 جانباز و 12 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس را برگ زريني براي نسل نوپاي شهرستان كوار خواند و تصريح كرد :بايد با برنامه ريزي هاي فرهنگي و ايجاد راهكارهاي مناسب ، روحيه شهادت طلبي، دين مداري و پاسداری از ميهن اسلامي در دوران دفاع مقدس را براي شهرستان حفظ نمود.

فرماندار و رئيس ستاد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس شهرستان كوار در پايان ابراز داشت : حفظ و نشر آثار شهداء چراغ راهي است براي نسل هاي آينده و ما بايد با تمام وجود حافظ ونگهبان اين ميراث گرانبها باشيم.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان