کد خبر: ۳۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

برگزاری کلاس غیرحضوری قرآن برای افراد پرمشغله

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نی‌ریز گفت: دانشجویان و شاغلان این شهرستان می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری حفظ قرآن کریم شرکت کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام سید‌رضا رحمانی‌زاده اظهار داشت: کلاس‌های غیر حضوری حفظ قرآن در بقعه خواجه احمدانصاری نی‌‌‌ریز برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، شش بقعه متبرکه برای برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در نظر گرفته شده است، به گونه‌ای که افراد ساکن در نقاط مختلف این شهرستان می‌توانند با مراجعه به یکی از بقاع متبرکه خواجه احمد انصاری، پیر مراد (ع)، امامزاده حسن و حسین (ع)، امامزاده دو معصوم، امامزاده یوسف ده مورد و آستان مقدس امامزاده سید محمدریزاب دراین طرح شرکت کنند.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: با توجه به ثبت‌نام 110 نفر در کلاس‌های بقعه خواجه احمد انصاری و از آنجا که این بقعه فاقد امکان آموزشی لازم است، کلاس‌های آموزشی در مسجد قمر بنی هاشم مرکز شهر نی‌ریز به دو شیوه آموزش مستقیم و غیر‌حضوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های غیر حضوری گفت: برای فراهم کردن شرایط حضور مردم در این طرح ملی و خداپسندانه، آموزش‌های غیر حضوری حفظ قرآن دانشجویان و شاغلانی که نمی‌توانند به صورت مستمر در کلاس‌های آموزشی حضور یابندف از طریق این شیوه آموزشی در طول شش ماه برگزار شده و این افراد می‌توانند حافظ سه جزء از قرآن کریم شوند.

بنا به گزارش دیگری از همین منبع، دومین دانشکده علوم قرآنی استان فارس در شهرستان گراش احداث می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گراش در این زمینه گفت: با حضور امام جمعه، فرماندار، روسای ادارات، معتمدان و خیران شهرستان گراش کلنگ احداث دانشکده علوم قرآنی این شهرستان در زمینی به مساحت 6 هکتار به زمین زده شد.

حجت الاسلام سعید زین‌الدینی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح 6 میلیارد تومان بوده که این مبلغ از سوی یکی از خیران گراشی تامین شده است و با آغاز عملیات اجرایی طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زین‌الدینی تصریح کرد: احداث و توسعه دانشکده‌های علوم قرآنی با هدف ترویج و نشر معارف قرآنی به صورت همزمان در چهار استان مرکزی، فارس، کرمان و هرمزگان صورت می‌پذیرد.

همچنین بنا بر خبر دیگری از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، واقف نیکوکار خسرو عسکری شش واحد مسکونی به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریال را با نیت خیرات و مبرات در شهر مرودشت وقف کرد و این موقوفه به مساحت 300 متر مربع در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت به ثبت رسید.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان