کد خبر: ۳۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

جلو ساخت و سازهای غیر مجاز در شیراز را میگیریم

 معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: از ساخت و سازهای غیرمجاز درشهر شیراز و حریم آن به شدت جلوگیری می كنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،رمضان امینی برخورد با متخلفان ساختمانی را از تكالیف قانونی شهرداری دانست و افزود: طبق قانون و ماده 100 قانون، شهرداری مكلف است از ساخت و سازهای خلاف و بدون پروانه در محدوده و حریم شهر جلوگیری كند.

وی ادامه داد: توسعه ناموزن شهرعلاوه بر اینكه آثار زیان باروهزینه های بسیاری را به شهر و شهروندان تحمیل می كند، زیبایی و منظر شهری و همچنین برنامه ریزی های مدیران شهری را نیز برهم می زند.

او اظهار داشت: هر ساخت و سازی كه در شهر انجام می شود باید براساس طرح های مصوب باشد چرا كه ساخت و ساز بدون برنامه و طرح ، مشكلات بسیاری را برای شهر و شهروندان ایجاد می كند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: ساخت و سازهای غیرمجازو فاقد پروانه علاوه براین كه طرح های مصوب شهری را به هم می زند، از آنجا كه دراجرای آنها اصول فنی به هیچ وجه رعایت نشده، خطراتی را برای كسانی كه قرار است در آن بناها زندگی كنند ، به دنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: برخی از این ساخت و سازهای غیر مجاز نیز ممكن است در آینده درمسیر طرح های عمرانی قرار گیرد و مشكلاتی را ایجاد كند.

وی ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز را یك عامل تشویقی برای انجام این كارغیر قانونی از سوی دیگر افراد دانست و گفت: دستگاه های خدمات رسان باید از ارائه خدمات آب، برق و گاز به این گونه ساخت و سازها خودداری كنند.

امینی از تمام دستگاه های خدمات رسان خواست كه ارائه هرگونه خدمات را منوط به داشتن مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری كنند.

نظرات بینندگان