کد خبر: ۳۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

انقراض نسل لاک‌پشت از کشتار مردم میانمار در رسانه های غربی مهمتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با انتقاد از نوع نگاه و انحصارگرایی رسانه‌های غربی مهم‌تر شدن انقراض نسل لاک‌پشت از کشتار مردم میانمار در این رسانه‌ها را نشانه انحطاط آنها دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری در مراسمی که دوشنبه‌ شب به مناسبت گرامیداشت مقام خبرنگار برگزار شده بود، اظهار داشت: 85 درصد اخبار دنیا توسط  چهار خبرگزاری انحصاری تولید می‌شود که راجع به انقراض لاک‌پشت‌ها عزاداری می‌کنند اما کشتار دسته‌جمعی مردم میانمار برای آنها مهم نیست.

وی برای این گفته خود از 55 میلیون کلمه تولید خبرهای متناسب با خواست کشورهای سلطه‌گر مصداق آورد که به 192 کشور دنیا ارسال می‌شود.

همتی افزود: صدای آمریکا به 45 زبان برای 170 کشور و بی.بی.سی به 35 زبان برای بیش از 100 کشور برنامه‌هایی علیه کشورهای مستقل و به ویژه نظام جمهوری اسلامی تدارک می‌بینند.

مدیرکل جدید ارشاد فارس اضافه کرد: به جز اصحاب قلم و رسانه کسی نمی‌تواند پاسخ این حجم از تولید محتوای ضدانسانی را بدهد و در این زمینه ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد چنانکه از 35 میلیون کاربر اینترنت در ایران، 35 درصد بانوانی هستند که می‌توانند پیام‌رسان نگاه انسانی نظام به زنان باشند.

به گفته وی، علاوه بر رسانه‌های رسمی حتی 47 میلیون کاربر موبایل نیز کارکرد رسانه‌ای دارند و می‌شود در راستای تعالی همه‌جانبه کشور از این ظرفیت عظیم سود برد.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و انعکاس پیشرفت‌های نظام از رسالت‌های اصلی خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: کم‌فروشی برای یک خبرنگار جایز نیست و خبرنگار دارای رسالت باید با دقت و درایت اخبار را منعکس کند.

همتی خاطرنشان کرد: می‌توان تیتری زد که نشاط و امیدواری را برای جامعه به ارمغان آورد و هوشمندی در فعالیت رسانه‌ای و پرهیز از حاشیه از شاخص‌های یک خبرنگار واقعی است.

دوری از شایعات و گمانه‌زنی‌ها که گاهی این قبیل افعال آبروی یک مومن را می‌برد و مصداق تخطی از دستورات الهی است به اعتقاد همتی از آسیب‌های شغل خبرنگاری بود که در گفت‌و‌گوی خود به آن اشاره کرد.

وی گفت: توسعه همه‌جانبه این استان باید مد‌نظر تمام خبرنگاران باشد چنانکه بعد از تهران در خبرنگاری توسعه محور بیشترین محتوا از آن فارس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: رعایت انصاف، عدالت، سودمندی و فایده‌رسانی در اطلاع‌رسانی بسیار مهم است چرا که برخی خبرها گره‌ای از کار فرو‌بسته جامعه نمی‌گشاید و بعضی دیگر بوسه صدها فرشته بر دستان خبرنگار را نتیجه می‌دهد چون گره‌ای از کار خلق خدا باز کرده است.

وی افزود: اخلاص در اطلاع‌رسانی و کار کردن به نیت قرب الی‌الله رستگاری خبرنگار را در شغل و زندگی‌اش حاصل می‌آورد و در حالی که برخی به دنبال ایجاد فضای غبارآلود می‌روند قادر به دیدن خوبی‌ها و مثبت‌ها نیستند و زندگی خود آنها نیز منفی می‌شود.

همتی بوشهری اظهار داشت: تلاش در سرعت اطلاع‌رسانی نباید سبب سستی دقت و صحت خبر شود و خبرنگاران باید با کمال مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری به مقابله با جنگ نرم دشمن بروند.

به گزارش فارس، طولانی‌شدن مدت این مراسم مانع از آن شد تا خبرنگاران مشکلات و مسائل اصلی و ریشه‌ای خود را با مسئولان حاضر در میان بگذارند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان