کد خبر: ۳۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

برخورد با رانندگان متخلف افزایش می‌یابد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس گفت: برخورد با رانندگان متخلف استان افزایش می‌یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدرضا ضیایی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات رانندگی فارس اظهار داشت: هر زمان که برخورد با رانندگان متخلف افزایش یافته است شاهد کاهش تصادفات حادثه‌ساز بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف گفت: آمار نشان می‌دهد در شهرستان‌های نیریز، مهر، بوانات و داراب بیشترین کاهش تصادفات را در چهار ماه گذشته شاهد بوده‌ایم.

وی دلیل کاهش تصادفات در شهرستان‌های مهر، نیریز، داراب و بوانات را افزایش برخورد با رانندگان متخلف دانست و اضافه کرد: در برخورد با رانندگان متخلف در نی‌ریز با افزایش 26 درصدی و در شهرستان‌های مهر، بوانات، داراب و لار به ترتیب با افزایش 11 ،15، 23 و 38 درصدی برخورد با رانندگان متخلف مواجه هستیم.

ضیایی همچنین از کاهش برخورد با افزایش حجم تصادفات در شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، لامرد و ارسنجان سخن گفت و تصریح کرد: بر اساس آمار در شهرستان فیروزآباد با کاهش 53 درصدی برخورد با رانندگان متخلف و در شهرستان‌های قیروکارزین، لامرد و ارسنجان به ترتیب با کاهش 14، 8 و 10 درصدی برخورد با رانندگان متخلف مواجه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: کاهش یا افزایش تصادفات رانندگی ارتباط مستقیمی با میزان برخورد با رانندگان متخلف دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس در ادامه تصادفات را تابع مولفه‌های حجم ترافیک، کنترل و رفتار رانندگان اعلام کرد و گفت: حجم ترافیک به تلاش جمعی، زمان، مکان و شرایط ویژه بستگی دارد و در این راستا هرچه حجم سفرها بالاتر رود میزان تصادفات نیز بیشتر می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت بهره‌گیری پلیس راهنمایی و رانندگی از تمام توان، امکانات و تجهیزات برای برخورد با جرایم رانندگی و رانندگان متخلف به منظور انجام سفر بی‌خطر و بی‌حادثه برای مردم تاکید کرد.

به گزارش فارس، با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف استان، قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات رانندگی فارس افتتاح شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان