کد خبر: ۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

اجرای فاز دوم ساماندهی آرامگاه سعدی شیرازی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای فاز دوم ساماندهی آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، فریدون فعالی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که در فاز نخست ساماندهی آرامگاه سعدی اجرا شد، اظهار داشت: در فاز دوم با اختصاص اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال بخش شمالی و همچنین محوطه غربی آرامگاه سعدی شیرازی ساماندهی می‌شود که خاکبرداری و اجرای کف‌سازی و کف‌فرش در بخش شمالی و همچنین لبه‌گذاری باغچه‌ها و ساماندهی فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین به احیای حوض واقع در ضلع جنوبی ایوان اشاره کرد و گفت: این حوض نیز که تاثیر خاصی در فضای اطراف آرامگاه دارد به شکلی مطلوب احیا و مرمت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، اجرای پله‌های سنگی دسترسی طرفین ورودی اصلی و ساماندهی سیستم نورپردازی و روشنایی محوطه آرامگاه را از دیگر اقدامات اجرایی این فاز عنوان کرد.

فعالی افزود: این پروژه از اوایل تیر‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

معاون میراث فرهنگی فارس نیز گفت: از ابتدای تیر‌ماه سال جاری مرمت مسجد تاریخی در بخش جویم از توابع شهرستان لار در استان فارس با اعتباری بالغ بر 530 میلیون ریال آغاز شده است.

عبدالرضا نصیری اصل با بیان اینکه اعتبار مرمت این مسجد تاریخی از محل مرمت اماکن مذهبی فارس در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: از شروع عملیات مرمت این اثر، تاکنون شاهد پیشرفت فیزیکی 20 درصد آن هستیم که امیدواریم تمام بخش‌های مرمتی در نظر گرفته شده در این پروژه اجرا شود.

نصیری اصل تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی این بنا، اجرای کف‌سازی و سنگ‌فرش بخش داخلی بنا از مهم‌ترین بخش‌های مرمتی بوده است که در دستور کار پیمانکار قرار گرفته و همچنین اجرای کانال دفع نم به منظور دفع رطوبت از کف و دیوارهای بنا نیز از دیگر اقدامات مرمتی است.

به گزارش فارس، مسجد جامع جویم مربوط به دوره صفوی است که در داخل شهر واقع شده است.

این اثر در 30 خرداد 1377 به شمارهٔ  2035 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان