کد خبر: ۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

لزوم ایجاد انجمن‌های ادبی و داستان‌نویسی در شهرستان‌ها

دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب فارس با اشاره به استقبال جوانان از این جشنواره گفت: ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های داستان‌نویسی و ادبی در شهرستان‌های این استان بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، بیژن کیا در مورد برگزاری جشنواره داستانی گوهر مکتوب بیان داشت: فردا دوم شهریور ماه سال جاری 34 اثر برگزیده که به مرحله نهایی راه یافته‌اند داوری می‌شوند. 

وی ادامه داد: 263 اثر به دبیرخانه جشنواره داستانی گوهر مکتوب ارسال شده که تنها 34 اثر به مرحله نهایی راه یافت و از بین تمام آثار ارسالی 18 داستان بلند، 48 داستانک و بقیه آثار داستان کوتاه بوده است.

کیا برگزاری جشنواره داستانی گوهر مکتوب را الگویی مناسب برای تربیت و تولید نویسندگان در استان فارس دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره تنها جشنواره‌ای است که در کنار رقابت، انجمنی را تشکیل داد تا شرکت کنندگان به اصلاح آثار خود در انجمن بپردازند.

دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب افزود: حضور چشم‌گیر نویسندگان نوجوان از مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان‌دهنده ارتباط با این بدنه کانون فرهنگی بوده که در واقع این ارتباط، ارتباط مبارکی است.

وی اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گوهر مکتوب نمایانگر استقبال گسترده نویسندگان جوان و نوجوان در سرتاسر استان فارس است.

دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه با اشاره به توزیع جمعیتی آثار گفت: بیشترین آثار ارسالی از شهر شیراز با 123 اثر و کمترین آن از شهرستان فسا و فراشبند با یک اثر ارسالی است.

کیا در پایان در توزیع سنی نویسندگان، جوان‌ترین فرد نویسنده شرکت کننده در جشنواره را 9 سال سن و مسن‌ترین نویسنده را 70 سال ذکر کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان