کد خبر: ۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۱

استان فارس ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد

استاندار فارس گفت: فارس بهشت سرمایه‌گذاری در کشور است و ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعتی دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در مراسم افتتاح میدان میوه و تره‌بار بار مرکزی لار و کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی آموزشی منیری لارستان، با بیان اینکه مدیریت ارشد استان فارس از هر کس که به دنبال کار تولید و افزایش سطح معیشت مردم باشد، حمایت می‌کند، اظهار داشت: هنر مدیران دولتی این است که از توان و ظرفیت‌های دولتی استفاده کرده و بخش خصوصی را فعال کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر سرمایه‌گذاری موفقی ده‌ها پروژه دیگر را به دنبال دار‌د، افزود: چند پروژه بزرگ را در فارس تعریف کرده‌ایم که اگر اجرایی شود، اعتبار این استان به بیش از پنج برابر افزایش می‌یابد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تکیه بر اعتبارات دولتی برای سازندگی کشور درست نیست، گفت: سرمایه‌گذاری برای پروژه ساخت راه‌آهن شیراز – بوشهر - عسلویه توسط بخش خصوصی به تنهایی حدود سه برابر بودجه استان فارس بوده است.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این استان، بهشت سرمایه‌گذاری در کشور است، افزود: فارس سال گذشته موفق شد رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را به‌ دست آورد که این امر نشان می‌دهد این استان ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعتی دارد.

صادق عابدین با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های قانونی دولتی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم، تصریح کرد: فرمانداران و مدیران تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاران به کار می‌گیرند و امسال قصد داریم چند برابر سال گذشته، جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

به گزارش فارس، میدان میوه و تره‌بار مرکزی لار با 209 واحد تجاری در مساحتی معادل 90 هزار و 609 متر مربع با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

همچنین مجتمع فرهنگی آموزشی منیری دارای ورزشگاه سرپوشیده، سالن استعدادیابی حرفه‌ای، سالن کشتی، تالار اجتماعات، هتل، کتابخانه و قرائت‌خانه، دو مدرسه دو زبانه و سالن بازی کودکان توسط یک سرمایه‌گذار لارستانی احداث می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان